KACKEL KACKEL

Är ju en riktig "hönsflickvän" som inte kan låta bli att påminna K om vad som inte får glömmas gång på gång ("Pass, pengar och biljetter.. digitalkameran.. och kom ihåg solskyddet!") i och med att han flyger till Oslo imorgon bitti och sedan direkt hit till Sthlm på lördag - alltså måste allt packas ikväll. Men i själva verket är det naturligtvis han som har betydligt mer koll än vad jag har. Glömmer aldrig någonting (påstår han alltså) och har t o m på eget initiativ köpt pengabälte, solskydd, kaffepulver och vattenkokare (!). Fick honom iaf att inse att han inte skulle ta med sig vattenkokaren - faktum var att jag tyckte det var hysteriskt roligt att han öht funderade på att göra det - och avrådde honom dessutom från att gå ut och shoppa fler cargopants (eller vad heter de för killar.. ja, sådana halvlånga byxor i tunt material alltså) / shorts eftersom han kan köpa det där men det örat ville han inte riktigt lyssna på.. Hm, nu då jag skriver det här inser jag att jag får det att låta som om han är värsta nojjaren som ska ha med sig allt och det är ju faktiskt egentligen tvärtom! Alltså. Han har koll och jag vill gärna ha det. Så är det.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Grejen är att det finns vattenkokare på 90% av alla hotell och dess hotellrum i Beijing. Plus gratis te!
Förhoppningsvis har Howard Johnson också det!
Annars finns grymma starbucks överallt i stan.

Postat av: Ellinor

Ulrika: Haha, ja.. jag sa det åt honom också! Det är nog mest för att han har läst "tipsen" resebyrån skickade om att ta med eget kaffepulver om man vill ha starkt kaffe t ex till frukost. Men vi får se om jag kan övertala honom att lämna den burken hemma också..

2006-07-07 @ 11:23:14
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se