RESEDUELL

Då jag plöjde arkivet hos Ulrika hittade jag en skojig duell som jag såklart måste ge mig på!

Vilka länder har du besökt?
Oj.. Norge, Danmark, Finland (fast 10 min på Åland räknas kanske inte), Estland, Polen, Storbritannien, Holland och Belgien (räknas egentligen heller inte eftersom båda var på flygplatser men ändå!), Frankrike, Tyskland, Österrike, Schweiz, Italien, Lietchenstein (?), Spanien, Portugal, Grekland, Ungern, Tjeckien, Egypten, Israel, USA, Aruba.. ja, det var nog alla!

Favoritland
Hittills så är det Israel. Och Sydafrika om man nu kan välja vill-absolut-åka-till-länder.

Favoritstad
Köpenhamn (man måste inte åka så långt!). Och Prag.

Favoritstrand
Den vid hotellet på Aruba var paradiset enligt bilder fast det minns jag ju inte alltför mycket av (´88). Annars så gillar jag beachen i Tel Aviv skarpt.

Sämsta stället du besökt?
Hurghada, Egypten. Portugal (Lissabon och Algarve) var heller ingen picknic men det berodde mer på omständigheterna - föräldrarnas skilsmässa - än resmålet i sig.

Var vill du åka?
Sydafrika, Australien, Nya Zeeland, Japan, Ryssland (Transsibiriska järnvägen), Mexico, USA igen

Vad har du för resor inplanerade?
"Bara" Kina på söndag. Sedan hoppas jag ju på att kunna flytta till Danmark i höst/vinter också men det är en annan femma.

Var hade din drömbröllopsresa gått?
Något tropiskt paradis.

Kommentarer
Postat av: Lilith

Vad kul att se att du har samma favoritland som jag har. Israel är ett så ovanligt land att åka till tydligen. Nu väntar jag bara på att barnen ska bli lite större så att jag kan ta med dom ner och hälsa på släkten.

Postat av: Ellinor

Lilith: Förstår faktiskt inte varför.. i Israel finns ju allt: sol och bad, kultur, citylife, natur - you name it! Iofs förstår jag att många avskräcks av oroligheterna och jag själv skulle kanske inte ta en tripp dit just precis nu..

2006-07-20 @ 11:15:53
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: TerriToniAX

Nej, 10 minuter på Åland räknas inte som att du varit i Finland. Ingen längre tid heller. Det är ju som att säga att man åkt till Danmark fast man i själva verket besökt Färöarna. Vill du åka till Finland får du fortsätta österut i några timmar till. Du vet att du är framme när du ser flaggor med blått kors mot vit bakgrund och folk pratar finska eller muminsvenska. Lycka till!

2006-08-12 @ 17:30:58
URL: http://www.territoniax.com
Postat av: TerriToniAX

Vill bara meddela adressen till min nya hemsida.

2008-07-03 @ 23:20:28
URL: http://www.territoni.ax

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se