Testpilot: Bumble & Bumble Thickening Spray

Bumble & Bumble Thickening Spray

Som utlovat - en liten recension av Bumble & Bumble Thickening Spray som inhandlades för ett tag sedan.

Jag hade ju rätt höga förväntningar på den här grunkan och det är rätt skönt att de för en gångs skull infriades..! Har använt sprayen flera gånger nu efter hårtvätt enligt följande:

1. Sätt upp större delen av håret (inte dyblött utan självtorkat ett tag) med klämma
2. Spraya - inte för mycket - på den delen som är kvar och fördela eventuellt med kam
3. Föna med rund- eller plattborste, beroende på vilken effekt som efterfrågas
4. Släpp allteftersom ner mer hår och upprepa proceduren

Och jag tycker mig faktiskt se en klar effekt i det att håret känns betydligt luftigare och tjockare ( = mer volym). Nu plattångar jag ju alltid efter föning också och sprayen gör att håret inte känns rakt, platt och tråkigt utan rakt, platt men samtidigt volymiöst (om det nu är ett ord!). Dessutom - och det här kanske är inbillning - håller känslan av nytvättat hår i sig längre och jag gillar doften.

Betyg

*** *** *** *** ***

Kommentarer
Postat av: M

Åh, den där måste jag nästan ha. :) Tack för tipset!

Postat av: Ellinor

M: Det tycker jag! Hoppas du blir lika nöjd som jag är :)

2006-07-03 @ 08:20:50
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se