UPPDRAG Á LA 007

Idag innan jobbet har jag gett mig själv ett uppdrag som är dömt att misslyckas på förhand. Jag ska nämligen leta sköna sandaler till Beijing. Alltså, ni fattar väl.. Ellinor + sköna skor = väldigt ovanlig kombination.

Det jag är ute efter är något i stil med platta remsandaler (fast remmarna får inte sitta åt för hårt eller vara för många för då får jag garanterat skavsår) som samtidigt har en skön och rätt mjuk sula. Inte flipflopvarianten för det är verkligen det värsta som finns. De får heller inte vara typ "äventyrssandaler" - som K har inhandlat för ca 1000:- till resan - för då självdör jag nog inifrån. Skulle kunna ta med mina Schollsandaler jag dagligdags traskar runt med till tvättstugan, soprummet osv men de är verkligen hiskeligt fula och lite stora med så de går bort.

Har redan ratat Debenhams, Vagabond, Din Sko, Wedins och Mixage så vi får väl se hur det här går.. Och efter den pärsen ska jag jobba. Dubbelsuck.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Lycka till med skojakten!

Postat av: M

Det är svåraste är att hitta sådant man verkligen behöver. Då finns det nästan aldrig. Hoppas du hade turen med dig :)

2006-07-05 @ 14:00:52
URL: http://theprinzessinway.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Agneta: Tack, det lär behövas!!!

M: Eller hur! Och eftersom jag redan är rätt varse om hur utbudet ser ut så är jag inte alltför positiv. Dessutom kommer det kännas pestigt att köpa skor man egentligen inte gillar så värst (fast är sköna) bara för att man måste.. Men men, ska inte ge upp i förväg :)

2006-07-05 @ 14:10:32
Postat av: sparris

Om jag skulle åka långt och knalla omkring mycket där skulle jag definitivt ta med min mina Merrell Belluna II, sjukt sköna.

http://images.amazon.com/images/P/B0002C1QF4.01-A20HVYNE6XNQTO._SCMZZZZZZZ_.jpg

Ser ut så. Går att skölja av också om så skulle krävas.

2006-07-05 @ 19:21:44
URL: http://blekgul.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Sparris: Får erkänna att de ser sköna ut men jag måste tyvärr säga att jag är en sådan som har riktigt svårt för "klumpiga" skor i stil med sådana och typ äventyrssandaler. Det är hemskt fånigt och det viktigaste borde ju vara bekvämligheten men jag är som jag är.. (= fåfäng!)

2006-07-06 @ 00:24:58
Postat av: Nannis

Jag måste tyvärr säga att sådana sandaler, typ Merrell, är den osexigaste sko som finns, även om de är funktionella! Jag skulle aldrig ta på mig ett par sådana sandaler! Jag förstår att de är sköna och som sagt funktionella, men håll med om att de är fula!

2006-07-06 @ 12:34:57
Postat av: Ellinor

Nannis: Som sagt.. jag har samma åsikt men var inte riktigt så rättfram ;)

2006-07-06 @ 12:56:08
Postat av: Nannis

:) Rättfram is my second name, fast nu fick jag faktiskt lite dåligt samvete...

2006-07-06 @ 14:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se