VACKRA ROSKILDE

Längtar bort bort bort.. nästan var som helst känns det som men allra mest i denna sekund längtar jag till Roskilde. Och då menar jag inte festivalen. Jag vet inte varför, har bara varit där en enda gång i hela mitt liv och det var för ett par månader sedan. Det är bara en sån himla gullig liten stad med vattnet och torget och domkyrkan och det fina husen osv.. för att inte tala om landsbygden utanför där jag och K bilade. Typiska "Skånehus" som jag kallar dem (korsvirke), snirkliga smala vägar och vidsträckta fält - helt underbart! Konstigt.. jag som är en asfaltsblomma egentligen - var har hänt med mig? Fast ok, där är nog inte så kul på vintern. Om man nu ska negga litelitegranna.

Roskilde
Så vackert är det i Roskilde by summer

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar oxå Roskilde! (Hela Danmark förresten.)/ "Morskan"

2006-07-26 @ 22:09:19
Postat av: Ellinor

?: Då är vi två!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se