LIVSBESLUT

Tankarna åker karusell i skallen på mig.. det där beslutet jag så gärna vill fatta men inte riktigt har energin att ta itu med än. Och då jag väl bestämmer mig så gör jag det bara - då måste jag göra det! Det värsta är allt som i så fall måste göras samtidigt, allt som måste klaffa.. utan det ena så faller det andra. Nu har jag dessutom börjat tänka i lite andra banor - det kanske finns en genväg (eller senväg, beror på hur man ser det) som hjälper mig att komma dit jag vill även om det tar lite längre tid. Ska inte skriva så mycket mer för då urartar det till en evighetsmonolog känner jag men flera av er vet säkert vilket beslut jag pratar om - har nog nämnt det här någon gång tidigare. Ja, det rör sig om en fysisk förflyttning - en nystart. Jag vill. Snart.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Om det är en flytt till K och Göteborg du dillar om så säger jag bara Välkommen till stan!

Postat av: Ellinor

Nettan: Inte Göteborg, inte - tyvärr :)

2006-06-17 @ 00:23:07
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: GiselaQ

Köbenhavn?

2006-06-17 @ 15:01:28
Postat av: Ellinor

GiselaQ: Huvudet på spiken ;)

2006-06-17 @ 15:45:25
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Louise

Gör det! Hyr ut lägenheten i andra hand och stick. Du har inget att förlora. Ingenting alls. Tvärt om, allt att vinna!

2006-06-17 @ 16:06:31
Postat av: Ellinor

Louise: Det är helt sant! Fast jag måste hitta jobb + lägenhet/rum först.. det senare är svårt i Kphm så jag funderar på att gå "senvägen" via Malmö.. Skriver mer om det idag eller imorgon tror jag!

2006-06-17 @ 16:16:33
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Anna

Ja, vad roligt!! Man lever bara en gång, carpe diem osv!!! :D

2006-06-17 @ 18:04:35
Postat av: GiselaQ

Ja, ta Malmö! Malme e best! Där bor jag!

2006-06-18 @ 00:02:48
Postat av: Jonna

Go for it! :)

2006-06-18 @ 01:16:08
Postat av: Ellinor

Anna: Så sant! Fast jag är tyvärr inte tillräckligt impulsiv för att bara dra, måste ha en plan först..

GiselaQ: Nja, alltså.. jag har varit i Malmö en gång och blev inte överdrivet förtjust - föredrar Helsingborg av någon anledning (men jag kanske inte gett stan en riktig chans). Men det är ju nära till Danmark and that's what I like :)

Jonna: Jag ska försöka göra det snart.. :)

2006-06-19 @ 02:21:14
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Nyfiken i en strut

Varför flytta till Köpenhamn om K finns i Göteborg? Hade han inte precis skaffat lägenhet i Mölndal? Nu utgår jag bara från att du flyttar för att komma närmare K...

2006-06-19 @ 15:58:51
Postat av: Ellinor

Nyfiken.. : Oh nej, jag vill inte flytta BARA för att komma närmare K. Jag älskar Köpenhamn och trivs väldigt bra där så det är därför. Sedan att K råkar åka dit oftare än vad han åker till Stockholm är ju en fördel förstås..

2006-06-19 @ 20:50:31
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se