MIN FREDAG

Åh, en sådan skön ledig dag det här har varit! Vaknade vid 8-snåret imorse av sms från K som sedan dessutom ringde en halvtimme senare då jag precis somnat om. Lovely att höra hans röst.. "Jag saknar dig och jag vet att du saknar mig", sa han. Självgod, men det är ju så sant! Gick upp ett tag efter det för att sedan gå tillbaka till sängen och vakna först strax efter 12 av att mamma i sin tur ringde. Pratade om att ses, hela "familjen" på måndag innan lillebror åker till Eskilstuna över sommaren för projektanställning på Vägverket. Hans girlfriend (min "låtsastvilling") har också fått jobb där så de ska bo på vårt (= farfars) landställe några mil utanför stan. Eskilstuna är 11-12 mil härifrån.. på mamma lät det som om de skulle vara på månen hela sommaren. Men visst, I'm in.

Bestämde mig för att ta en "relaxed" dag beträffade mina nya matvanor också så då jag var ute köpte jag både kanelbullar (I love), naturgodis, lite vanligt godis och en Cola ---> uppätet. Och nu kan jag faktiskt på allvar säga att jag märker att jag mår mycket bättre av att inte äta på det sättet! Men ibland får man unna sig.. Stack hem, satt i solen resten av eftermiddagen och bläddrade i senaste Plaza Kvinna jag passade på att köpa. Har inte jobbat ikväll trots att jag hade fått om jag velat utan har istället ägnat mig åt lite kroppsrenovering (hårinpackning, nagelbandsborttagning, peeling, rakning av valda delar) plus en hyfsad film. Och nu lutar det åt att smörja in sig med en Comodynes-servett och sedan krypa i säng med någon av böckerna jag lånade idag. Man får ha egodagar.. och det är härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se