NEDSLÅENDE BESKED

För ett par dagar sedan mejlade jag iväg ett litet spörsmål till Benefits kundservice angående hur de ställer sig till att "gift wrappa" paket om man beställer hos dem alternativt skriva ner värdet på sakerna (det kan ju bli väldigt dyrt annars med Postens/tullens avgifter). Det här är svaret jag fick:

Hello,
Thank you for your inquiry.  We definitely do gift wrap our packages if the customer selects this option during checkout, but we are unable to change the value of the package due to prior problems we have experienced with countries regarding this matter.  Since it is your countries customs and duties department that will incur those chargers, we as Benefit Cosmetics are unable to predict if your package will be stopped, or how much the charges would be if it were to be stopped.  We do ask that our international customers keep that in mind, as like you stated, it may end up costing more then buying the products directly in Sweden.  Please let us know if you have any other questions and we hope you have a great day!

Inte så uppmuntrande med andra ord.. trots att priserna är betydligt billigare än på t ex Eleven så finns ju risken (som med allt annat man beställer från länder utanför EU) att paketet fastnar i tullen och det kan visa sig bli en dyrköpt historia.

Ps! Benefit har f n en kampanj där de bjuder på internationell frakt om man beställer för över $90 så det var anledningen till att jag mejlade dem från början..

Kommentarer
Postat av: Li

Men be dom skriva ner vad som är produktkostnad och fraktkostnad så slipper du tulla på fraktkostnaden i alla fall.

2006-06-07 @ 13:00:29
Postat av: Ellinor

Li: Skrev precis en liten uppdatering att de bjuder på frakten om man beställer över $90 vilket var det jag hade tänkt göra..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se