STEKT FLÄSK, NÅGON?

Sommarens första icke-artificiella bränna är ett faktum. Med betoning på bränna då alltså. För aj som sjuttsingen vad det svider! Jag är inte helt dum i huvudet.. smörjde faktiskt in mig (solskyddsfaktor 8) men tyvärr råkade jag missa benen (där jag i stort sett aldrig får riktig färg) så från nederdelen av låren och neråt - främst på baksidan - är det nu en "klädsam" röd nyans som dessutom gör rätt så förbaskat ont. Ryggen (som jag smörjde in!) påminner i sin tur lite om en flagga, väldigt vita streck efter bikinitopen och rött överallt annars. Fast det känns inte speciellt mycket som tur är. Då låg jag ändå bara en lite dryg timme på vardera "sidan". Så solen tar! Aj aj, det blir till att undvika att sola något annat än ansiktet ett par dagar och sedan bör jag nog överväga en högre solskyddsfaktor. Eller kanske bara inse att jag är en blekfis utan pigment (fast det finns bildbevis för att jag blev pepparkaksbrun då jag var liten linlugg) och hålla mig till fuskpreparaten.


Kommentarer
Postat av: Lilith

Jag är precis likadan. När jag var liten såg jag ut som en pepparkaka, nu blir jag bara röd. Tur att det finns BUS för såna som oss.

Postat av: Ellinor

Lilith: Undrar vad det beror på.. märkligt! Tycker det är fint med "riktig" färg i ansiktet (hej, fräknar!) men då det gäller resten av kroppen föredrar jag nog BUS-nyansen framför kräftröd :)

2006-06-11 @ 21:22:57
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se