UNSHOPPING

Tidigare idag kilade jag upp (okej då, åkte buss!) till mitt lokala paketutlämningsställe för att bl a returnera lite saker till La Redoute. Ja, jag vet att jag inte varit särskilt impad av deras vår-/sommarkollektion men nu med alla reor och rabatter hit och dit kunde jag helt enkelt inte hålla mig från att skicka in ett par beställningar. I två paket med ett par dagar emellan har jag mottagit.. (klicka på bilden så blir den större)


1. Jacka med puffärmar. Fick åka tillbaka.. fin men lite väl trist, påminner för mycket om jackor jag har.
2. 2-pack toppar från Unité. På vinterrean. För stora i minsta storleken + vet inte riktigt då jag skulle använda dem så det blev också en retur.
3. Ballerinaskor från Mellow Yellow. Suktat efter de här skorna! Dessvärre var de inte alls lika fina i verkligheten och dessutom för små i storlek 37 så det blev också en retur.
4. Korallröd top från Nafnaf. A keeper. Lite stor men fin var den!
5. Sidenklänning. Jag är kär! Hittade den på vinterrean och beställde först i svart eftersom den gröna inte fanns kvar i min storlek (nu har den dock kommit in så det fick bli en order i den färgen med). Helt fantastisk klänning.. så skön att ha på sig och smickrande för figuren. Väldigt användbar i garderoben.
6. Slip-in skor. Fina, enkla och bekväma även om 36 visade sig vara för litet, skickade tillbaka dem bara för att byta storlek.

En hel del unshopping men det jag behöll är jag nöjd med! Nu väntar jag bara på den gröna sidenklänningen :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Klänningen ser jättefin ut! Kan tänka mig att den sitter väldigt bra.

Postat av: Ellinor

Louise: Det gör den verkligen! Kanske några centimeter för lång för en kortis som mig men det vägs upp av den fina skärningen och det härliga tyget. Ett fynd!

2006-03-17 @ 10:56:44
Postat av: Malin

Åh, den där korallröda topen har jag oxå tittat på. Känns som den kan vara fin till i sommar. Är ganska sugen på att köpa en sån men du skrev att den var lite stor, så: Hur stor är stor? :) Jag har för mig att jag läst nånstans att vi är ungefär lika små nämligen (jag är 155cm, 46 kg)

2006-03-17 @ 12:57:57
URL: http://malinslilla.blogg.se
Postat av: Ellinor

Malin: Japp, vi är ungefär samma size.. jag är nån centimeter längre och väger något kg mer bara. Alltså, det som är lite stort är "draperingen" i halsen.. den kasar ner lite över axlarna men det kan ju å andra sidan vara rätt snyggt! I själva "kroppen" sitter den inte supertajt men det är inte oversize heller - det funkar!

2006-03-17 @ 13:06:24
Postat av: Malin

Oki, tack tack. Då vet jag ungefär. Jo att den kasar ner över axlarna kan ju vara ganska snyggt, så det gör ju inte så mkt. Ska fundera lite mer på den :)

2006-03-21 @ 07:35:46
URL: http://malinslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se