DAGENS TISTEL

.. går till Posten som aldrig upphör att förvåna mig. Skickar man ett paket med mottagaradress och (tillräckligt med) porto på framsidan och avsändaradress på baksidan (det står dessutom "Avs" väldigt tydligt) kan man ju tycka att de då borde dra den slutsatsen att paketet ska skickas till mottagarens adress och inte tillbaka till avsändaren ( = jag). Det är andra gången det händer och jag vägrar att sätta på nya frimärken (de gamla är ju stämplade!) för 33:- utan tänker skriva ett argt litet meddelande bredvid adressen istället. Kanske t o m lämna in det i kassan istället för att lägga det på lådan för att vara riktigt säker. *Arg*

Kommentarer
Postat av: Lindisen

Det där hände mig med. Kryssa över avsändaradressen nästa gång, det tipsade min lokala tobakskille mig om. Jag försökte skicka paketet som blivit stämplat typ 3 ggr men det slutade med att jag fick sätta på nytt porto. Lycka till!

Postat av: Ellinor

Lindisen: Kanske helt enkelt tar bort lappen med min avsändaradress så kan de inte skicka tillbaka det liksom.. haha! Hade satt på nytt porto om det bara handlat om ett ynka frimärke men nu var det ju 6 st. Ska iaf lägga på det på nytt imorgon och hoppas på bättre tur då!

2006-05-30 @ 00:53:41
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se