FRÖKEN FRÄKEN

Dagens ord: fräknar

Tillbringat ett par timmar med att envist lapa sol hemma i mitt fönster eftersom jag var för orkeslös för att tvätta håret så jag kunde gå ut.. (hallå, liksom!) Varmaste dagen hittills, svetten lackade och till sist tog jag t o m av mig bikinibehån trots risken att bli "spotad" av ev grannar mittemot. Kom för en gångs skull ihåg solskyddet och nu varken ömmar jag eller har övergått till en grisrosa nyans, bara klädsamma små fräknar på axlar, dekolltage, smalben.. för att inte tala om i ansiktet. Härligt härligt! Enda "problemet" är väl att baksidan av kroppen (dvs rygg) nu börjar kännas mer än lovligt kritvit och det enda som kan råda bot på det är väl om man lägger sig ute och pressar (eller solarium då). Jättegräsmattan utanför min gård är perfekt för det ändamålet - förutom att den ligger bredvid en stor fotbollsplan där det alltid verkar vara ungar - så det är konstigt att jag aldrig ser någon ligga där. Tyvärr blir jag så rastlös så fort det kommer till att ligga och steka sig + att jag tycker det är äckligt då svetten rinner ner i boken man läser etc. Konstigt, det här fenomenet egentligen.. att vi nordbor är så besatta av att på kortast möjliga tid anlägga djupast möjliga bonnbränna så fort solen visar sig. Är väl svältfödda.

Gräsplan + fotbollsplan. Utan ungar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se