SÖMNCIRKELN

Min nattugglestatus till trots så är jag löjligt förtjust i tidiga mornar, inte minst under sommarhalvåret (nu är det maj så då räknas det som det) då man kan njuta av morgonsol, fågelkvitter och tystnad. Dessvärre har jag även en liten fabless för att sova länge och jag är rätt morgontrött så "lyxen" att få en tidig morgon (man hinner ju så mycket också!) är inte något som inträffar så ofta - åtminstone inte nu då jag inte har ett regelbundet 9-till-5 jobb.

Tidiga mornar kan dock även slå helt fel i vissa lägen och det är då klockan nästan är 8 på morgonen och man inte har gått och lagt sig än! Då är det rena rama tortyren, jag lovar! Om jag dessutom - som idag - måste vara någonstans om ett par timmar (på tidningen för att lämna mitt kalendarium) och jag vet att jag kommer gå och lägga mig vid 11-snåret, vakna vid 5-6 och därför sedan gå igenom samma sak igen natten efter så är det ännu värre. Då är det liksom kört ända från början för jag orkar bara inte vara uppe en hel dag utan att ha sovit något på natten.. och även om man skulle orka hålla sig vaken går det ändå inte att göra något konstruktivt (vilket jag gör på natten istället) eftersom man då är som en zombie. Det är such a vicious circle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se