- VAD KONSTIG DU LÅTER, ÄR DU SJUK?

För en ½-timme sedan ringde min redaktionschef. Tyckte det var lite konstigt då han anmärkte på att jag inte lät som mig själv i telefonen och frågade om jag var sjuk. Då han frågade hur det var och jag berättade att det är lite stressigt i och med flytten och allt så blev han jätteförvånad över att jag alls skulle flytta.. - Men det har du inte sagt! - Eh, jo.. jag skrev det i ett mail senast igår. - Va, det har inte jag fått! - Men du svarade ju på det. Snart kopplade han i alla fall att det var fel Ellinor han hade ringt (hade precis börjat undra om han höll på att bli senil) och vi pratade på en stund till. Han berättade att han vidarebefordrat mitt inte-alldeles-så-glada-mail-i-rapp-ton om att jag fortfarande inte fått mina två senaste fakturor betalda till chefis och då blev jag lite generad (har nämligen inte sagt ifrån till honom på allvar) och var naturligtvis tvungen att ursäkta mig med att det var mitt i natten då jag skrev det, att jag var trött etc. Men kontentan i mailet kvarstår, kommer inte att fortsätta göra de fasta avdelningarna i tidningen efter att jag flyttat om jag inte fått allt han hittills är skyldig mig då jag sticker. Egentligen är jag inte så sugen på att göra det ändå, både för att det är jobbigt att ha en deadline och för att jag inte orkar tjata till mig lönen längre men det väntar jag nog med att tala om innan pengarna finns på kontot. De ville tydligen att jag skulle fortsätta i alla fall - föga förvånande.. mina uppgifter har väl inte de tid att sitta och pilla med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se