KLANTSKALLE!

Hur kommer det sig att jag alltid räknar med att saker och ting ligger till på det sätt jag tror vilket får till följd att jag inte kollar upp att det verkligen förhåller sig så...? Förvirrande? Nå, nu gäller det mitt examensbevis. Har ju bestämt mig för att - trots att jag inte har skrivit min C-uppsats - ta ut åtminstone en högskoleexamen (80 poäng, varav 40 i ett huvudämne - i mitt fall engelska. Totalt har jag väl runt 105-110 poäng tror jag), bara för att ha någonting att ha på papper. Trodde i min enfald att det bara var att ringa HiS med ett par dagars varsel för att sedan kunna hämta ut papperet då jag ändå befinner mig i Skövde imorgon. Så ligger naturligtvis inte landet. Jag måste gå till Studentservice och begära ett poängutdrag samt sedan fylla i en ansökan om examensbevis + skicka med utdraget. Efter det är det en handläggningstid på ca fyra veckor innan de skickar hem det som rekommenderat brev. No problem.. om det inte vore för det faktum att jag inte ens vet om jag bor kvar här om fyra veckor (det kan dessutom ta längre tid) och jag har ju ingen adress i Danmark ännu dit de kan skicka det istället. Alltså återstår att hämta det på egen hand, hur jag nu ska lyckas med det mitt i flytten / alt. efter flytten då jag faktiskt inte har någon lust att åka upp till Skövde för dyra pengar bara för det. Kanske kan man ordna en fullmakt så att antingen Cecilia kan hämta det på skolan i mitt ställe eller att jag ber dem skicka det till kanske brorsans adress och han kan få en fullmakt att hämta det (skulle det gå bra, Daniel?) och posta det till mig. En slutsats kan i alla fall dras.. det skulle inte vara såhär krångligt om jag hade kollat upp i förväg hur det låg till. Let that be a lesson.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Ja, det skulle väl funka, men då vill jag ha full credit för att ha upplyst dig om att högskolevärlden sannerligen inte är en dans på rosor...

2006-11-01 @ 19:11:30
Postat av: Ellinor

Daniel: Det är åtminstone inte TVÅ månader det handlar om.. (hoppas jag). Men visst - all cred till dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se