SJUKT

Här sitter jag igen.. trots fyra timmars sömn på tiodubbelt många dito så går det inte att sova! Massa att göra imorgon igen så Imovane går bort, däremot har jag klämt två Neurol (?) som bara är rogivande och hoppas på att få sova ett par timmar åtminstone. Dessutom sörplar jag tein-fritt kanelte, mestadels för halsen än för något annat. Det som stressar mig mest just nu (minus flytten och jobb då) är nämligen att jag ska bli sjuk vilket vore tredje gången gillt så att säga.

Augusti 2002: Flytten till Skövde. Var toksjuk i säkert två-tre veckor efteråt så studentlivet fick ingen vidare start i och med att jag knappt orkade gå på föreläsningarna, missade en stor del av insparksaktiviteterna och dessutom fick ett horn i sidan av min korridorsgranne som inte precis uppskattade att jag låg och hostade sönder lungorna nätterna igenom.

Januari 2005: Flyttlasset gick tillbaka till Stockholm. Låg som ett kolli i veckan som följde - flunsan.

Det vore så typiskt med andra ord. Imorrn är det jag som går till hälsokosten.

Kommentarer
Postat av: Stora morran

Ah what samma grej har hänt mig. 2 veckor hemma i Sverige och förkylningen knackar på dörren. Gos!

Postat av: Ellinor

Stora Morran: Fast i ditt fall kanske det handlar mer om klimatförändringen.. ;)

2006-11-22 @ 18:20:54
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: ida

har hört att sambucol ska vara värsta dunderkuren för förkyldningar och influensor och sånt. Finns tydligen på hälsokostaffärer. Hoppas du håller dig frisk!

2006-11-23 @ 22:14:24
Postat av: Ellinor

Ida: Åh, tack för tipset! Bara det inte är något flytande för det kan jag inte med.. blä! Men jag är sådan att jag oftast inte förebygger utan låter det bryta ut och då är det ju försent! Ska försöka vara lite smart för en gångs skull.

2006-11-24 @ 12:05:36
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se