DET TAR SIG..

.. i lägenhetsjakten! Än så länge är förmodligen två visningar inbokade till nästa helg. Nummer två beror lite på huruvida den andre spekulanten hinner komma på benen innan dess (han har råkat ut för en bilolycka). Hu, man ska inte önska olycka på andra men jag hoppas lite ändå..

Fördel / nackdel respektive lägenhet

1. Billig hyra (3500:-). Nära stan / Hyrs bara ut till 30 juni. Eventuellt möblerad (och då går det inte!)
Dansken tycker denna låter bättre. Jag tycker det blir jobbigt att flytta igen till sommaren..

2. Stor med nytt, fint kök. Minst 1 års uthyrning. / Längre från stan (fast bara 8 km). Badrum i källaren (och det är en stooor nackdel). Elvärme (typ 900:-/månad fast alla fönster ska bytas ut om en månad och då blir det billigare). Dyrare hyra (5500:-).
Fin lägenhet tycker jag som sett bilder men ingen av oss är så glada över det här med badrummet..

Men det vore bra att kunna få komma och titta åtminstone.. Håll tummarna för att ingen annan hinner före!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ohh, badrum i källaren låter jobbigt. Hoppas ni blir nöjda i alla fall!

Postat av: Ellinor

Malin: Ja, det är väl knappast optimalt.. Toalett fanns det i lägenheten men vill man duscha får man gå ett par trappor ner. Hoppas vi hittar något bättre men nu då det bara är 1 månad kvar tills jag/vi MÅSTE ha ny lägenhet så kanske jag till slut får nöja mig med vad jag kan få.. :/

2006-10-29 @ 01:59:44
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Malin

Det där med att leta lägenhet är svårt i storstäder. Ser inte framemot den biten när jag ska flytta :(

2006-10-29 @ 08:24:55
URL: http://bitavkaka.blogspot.com
Postat av: Prinsesse Vil Ikke

Håper dere finner en leilighet snart. Jeg er norsk, og skal snart flytte til Sverige. Har fått leilighet for de første månedene, men vet ikke etter det. Huff.

Ellers må jeg si at jeg synes du har en flott og meningsfylt blogg.

2006-10-29 @ 20:26:36
URL: http://www.vilikkes.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Malin: Ett tips är verkligen att gå med i alla bostadsbolag du kan hitta (fast det behöver väl inte sägas).. är man inte så kräsen och kan tänka sig att bo i vissa förorter behöver man inte alltid vänta SÅ länge. Eller så kan man ju alltid hosta upp en mille eller två och köpa sig en lya :)

Prinsesse..: Tack, vad gulligt sagt! Ja, det där med lägenhet är inte lätt i Sverige heller, speciellt om man - som sagt - flyttar till nån större stad. Det är ju så jobbigt att behöva flytta från ställe till ställe också :( Hoppas du hittar något mer varaktigt sedan då du väl är på plats. Lycka till med flytten!

2006-10-30 @ 23:03:11
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se