Manikyren

Scratch NailsVar som sagt på manikyr igår eftermiddag och det är trist som tusan att ha korta naglar igen - även om de nu är något mer välvårdade. Tjejen som fixade mina naglar var trevlig och så men kanske en aning hårdhänt, har nu ett jack nedanför ena lillfingernageln tack vare att hon var lite väl flitig med grovfilen.. ont gjorde det! Å andra sidan ägnade hon sig åt mig i säkert 45 minuter istället för de 25 man vanligtvis får för 250:- så jag klagar inte. Scratch Nails egna lack är däremot ingenting att hänga i julgranen. Valde en mörk variant som skiftade i aubergine.. läcker färg men torktiden var verkligen alldeles för lång - trots snabbtorkande överlack etc - och jag hann sabba i stort sett alla naglar tills jag kom hem så removern fick åka fram på kvällskvisten (satt som berg gjorde det i alla fall).

Investerade även i en flaska Nail Food som jag redan hunnit använda ett par gånger, verkar jättebra! Naglarna känns supersmidiga, inte bara precis då man applicerat oljan (smart lösning med pipett) utan hela tiden. Rätt dyrt med 165:- för 10 ml och ännu kan jag inte uttala mig om långtidseffekten men det känns lovande. Nu väntar jag bara att mina "häxnaglar" - som dansken kallade dem nyligen - ska växa ut igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se