SHOW ME THE MONEY!

Tidningen jag lämnar in "varje-vecka-grejor" till är verkligen i ekonomiskt trångmål. Sedan jag slutade praktisera och började frilansa i februari har jag fått en faktura av tre betalda och just nu är de skyldiga mig 5 500:- plus ett par tusen som jag inte ens fakturerat ännu (den sistnämnda summan kryper ju dessutom upp varje vecka). Har varit på ansvarig utgivare flera gånger, skickat påminnelser och grejer men med noll respons. Beklagade mig för redaktionschefen och fick då veta att de verkligen sitter tajt till.. han (ansvarig alltså) är för tillfället skyldig sex personer pengar varav bara redaktionschefen väntar på 52 000:-...! Får hans skuld till mig att kännas rätt pyttig men för mig gör det ju skillnad - jag behöver den och det finns inget jag kan göra för att få in pengarna snabbare.

Såväl dansken som alla andra suckar och säger åt mig att jag bara borde sluta lämna in jobben tills jag får lönen och det ligger det väl något i. Problemet är bara att jag vet att jag då hamnar längst ner på prioriteringslistan över folk som ska få betalt och hittills har det inte känts som någon omöjlig uppgift att fortsätta hjälpa till eftersom de hela tiden lovat att pengarna kommer. Jag hade tänkt sluta med detta helt och hållet (oavsett om jag nu fått betalt) då jag flyttar, både för att det krånglar till saker och ting att bo i DK men fortfarande ha en del jobb kvar här och delvis för att jag inte vill fortsätta ha en deadline varje vecka då jag inte ens vet om jag kommer ha Internet därnere till att börja med. Men nu vet jag inte alls hur jag ska göra.. skulle vilja få åtminstone fakturorna betalda och sedan avbryta samarbetet fast vem vet hur länge det kan dröja? Suck.. Är i alla fall himla glad över att jag aldrig började arbeta där "på riktigt", då skulle jag väl suttit med inkasso över mig nu för obetalda räkningar..

Kommentarer
Postat av: Sassa

illa! verkligen, det borde finnas nån man kan gå till som smiskar till dom att hosta upp pengarna eller lägga ner så att de kan betala sina anställda!!

Postat av: Ellinor

Sassa: Eller hur..! Fast om de konkar får jag garanterat inga $ alls eftersom jag var så korkad och inte fixade ett riktigt kontrakt :/ Så jag kan inte göra ett dugg förutom att vänta.. och vänta.. och vänta..

2006-10-31 @ 09:53:46
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Malin

Svårt läge. Har de inga pengar nu blir det ju inte heller mycket att dela ut i en eventeull konkurs. Det bästa är ju att sluta direkt. Knappast att de kan säga emot heller. Det är väl inte värt det, om du inte får några pengar för det...?

2006-11-01 @ 00:53:39
URL: http://bitavkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se