UPPSÄGNINGAR

Idag betade jag av några saker på min "To-do-lista" inför flytten, närmare bestämt diverse uppsägningar. Det blir lite dyrt att vänta i till synes oändliga telefonköer om man sitter i mobil så efter ett fruktlöst försök (blev bortkopplad då det var min tur!) att komma fram till ComHem där jag har mitt bredband så skickade jag iväg ett mail till kundservice vilket, enligt deras FAQ, ska räcka. Har inte fått något svar så hör jag inget inom ett par dagar blir det väl att pingla dem igen i alla fall. Skulle även säga upp mitt avtal med Elverket Vallentuna (eller.. hade avtal det första året vilket jag glömde att förlänga så efter det har min räkning fördubblats) och tanten jag talade med hade lite svårt att fatta att jag faktiskt inte bara skulle flytta (inom Sverige, that is) men ändå fortsätta ha dem som leverantör. Sist ut var Trygg-Hansa och hemförsäkringen. Samma sak där.. hon blev paff över att det var just den försäkringen som skulle sägas upp (alla "måste" ju ha en hemförsäkring, right?) och att det inte bara var en adressändring det handlade om.

Nu är det bara ICA-kort och diverse andra medlemskort (Åhléns, Kicks, Wedins osv) som ska klippas. Visst skulle jag väl kunna ha kvar dem som inte kostar någonting men vill slippa att få hem medlemsbrev från nämnda butiker med jämna mellanrum (eftersom jag ska ha eftersändning till mamma av den post jag inte adressändrar själv och då är det bra om det kommer så lite som möjligt så hon slipper skicka ner något som ändå bara åker i soptunnan). Fast jag vet av erfarenhet att det kan vara lite svårt att göra sig av med ett klubbkort och ta bort sig själv ur register då man väl blivit medlem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se