VUXENPOÄNGSTEST

Hittade ännu en sådan där lista för "vuxenpoäng" hos Turbotrollet och eftersom jag är så stissig just nu (vilket jag alltid är innan jag hunnit få ett avfärdande - vad det än gäller) så gör jag den för att försöka fokusera på något annat än allt runt flytten.

Körkort (X) Jo, sedan jag var 20. Men jag kör aldrig och kommer ärligt talat knappt ihåg hur man gör.. Watch out om jag ger mig ut på vägarna!
Bil ( ) Nä, hade jag haft det skulle jag nog använt den.. Fast iofs, jag hade faktiskt en liten skrothög registrerad på mig i ett helt år (som stod 12 mil härifrån). Men jag behövde den inte.
Matservis ( ) Nix!
Soffbord (X) Ja, det är klart! Är inte det ungefär som att fråga om man har en säng...?
ICA-kort (X) Japp. Fast jag säger nog upp det snart (ingen användning för det i Köpenhamn).
Hemförsäkring (X) Ja. Hade inte det i över 2 år och det är ingen höjdare att  hela tiden behöva gå runt och oroa sig för att det ska hända något med lägenheten..
Eget boende (X) Ja, i och med att jag snart är 27 skulle det kännas som ett nederlag att inte ha det..
Fast inkomst (X) Ja, mer eller mindre. Måste ordna upp den saken ( = skaffa jobb) till Köpenhamn med.
Köksbord (X) Fast jag vill köpa nytt.
Finglas (X) Men inte så många och så gillar jag inte serien (Kosta Boda Chateau) jag började spara på då jag var typ 16 längre..
Betalkort (X) Två Visa - ett med kredit.
Toarullehållare (X) En sådan som sitter fast i väggen eller en som står på golvet? Hade båda delarna men den senare råkade gå sönder för ett par veckor sedan då jag tappade en glasburk på den.
Duschdraperi (X)
Sambo/make/maka ( )
Spelar Bingolotto ( )
Tippar på lördagar ( )
Har aldrig tippat i mitt liv.
Internetbank (X) Nordea. Skulle inte klara mig utan.
Organiserat skafferi (X) Inget "riktigt" skafferi men det är organiserat i skåpen.
Färsk mat i kylskåpet (X) Som vadå? Mjölk, ost, grönsaker och sådant? Ja.
Slänger dina håliga sockar (X)
Går på reklamer på TV (X) Antagligen omedvetet.
Har fläckborttagningsmedel hemma ( )
Pensionsfond ( ) I wish.
Sopsorterar (X) Jajamensan! Inte källsorterar dock.
Prenumererar på någon dagstidning ( )
Letar middagstips ( )
Blir arg när inte skorna står på sin plats ( ) Ska jag ge mig själv en utskällning då eller?
Får majoriteten av post i räkningsform ( ) Nej, de flesta kommer per e-faktura eller autogiro.
Har en stavmixer (X) Fast jag använder den inte.
Äter söndagsmiddag (X) Ja, jag äter middag på söndagar :) Just nu äter jag korv med bröd.
Försöker att inte svära ( ) Svär inte så mycket att jag behöver tänka på den saken.
Sorterar tvätt (X) Ja? Skulle man tvätta t ex svart och vitt ihop annars eller?
Har en krok i badrummet märkt "gäster" ( )
Mobilabonnemang ( )
Kontantkort
Hemtelefon ( )
Veckohandlar (X)
Fast det blir små turer för att köpa mjölk och sådant med.
Medlem i Hyresgästföreningen ( )
Gardiner (X)
Dukar ( )
Nej, usch. Tror jag äger två stycken. Båda juldukar.
Överkast (X) Ett guldfärgat jag köpte i Beijing.
Kuddar för prydnad (X)
Fler än 5 kryddor hemma (X)
Inte så fasligt många fler dock.
Fruktskål på bordet (X) Nja, på bänken i köket. En jättestor blå i glas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se