FUCK OFF

Bara en kortis nattanteckning för att bl a förkunna att jag pekade finger bakom någons rygg ikväll. Det har jag nog inte gjort sedan jag var betydligt yngre tror jag.. men jag blev så j**la förbannad på kärringen på jobbet. Att ge mig en åthutning för att jag städar upp efter någon annans misstag (praktikanten hade ut rätt mycket vin på det dukade bordet så jag fick byta duk och hålla på och fixa) istället för att göra något som skulle göras typ 20 minuter senare (ställa ut ölflaskor på borden). Ingen logik, hon vill bara visa att hon är bossen liksom. Vad fasen, jag jobbar livet ur mig - ikväll 9 ½ timme - och tar aldrig ens någon rast - de ska vara otroligt glada att jag ens är kvar fortfarande så dåligt organiserad som den där restaurangen är. Ett exempel på vad de sysslar med, de har som sagt en praktikant just nu som har blivit ditskickad av Försäkringskassan på arbetsträning efter att ha varit sjukskriven i 2 år. Hon ska arbeta 10 timmar den här första månaden, i tisdag hade hon arbetat 3 och idag blev det 7..! Och hon ska egentligen inte ens arbeta i ordets rätta mening, hon ska titta på och lära sig. Hon var rätt sugen på att bara dra om man säger så. Snacka om att utnyttja gratis arbetskraft! Blir förbannad. Nu ska jag sova, för ja - jag ska jobba imorrn kväll också.

Tror jag får döpa om den här bloggen till "Klagomuren" eller något liknande, det är mycket sådant nu..

Kommentarer
Postat av: kaksmulor

Äsch, du borde verkligen hitta en annan krog. Det kan ju inte vara så svårt - så rar och duktig som du är. *smicker* Nog för att du ska flytta snart, men ändå. Fy bubblan för krogägare (andra chefer oxå iofs) som inte fattar att personalen är deras bästa tillgång!

Postat av: elin

Jag blir helt klart impad, jag skulle aldrig ha klarat det du gör!

2006-09-02 @ 12:21:01
URL: http://minblogg-elin.blogspot.com/
Postat av: Ellinor

Kaksmulor: Tacktack (ja, jag ÄR rar och duktig *s*) och ja, det borde jag göra. Men just det faktum att jag snart ska flytta gör att jag håller ut. Men sedan vill jag absolut aldrig någonsin arbeta där (eller kanske på någon restaurang övh) igen!

Elin: Det är knappt så jag gör det ;) Det känns i alla fall i kroppen dagen efter!

2006-09-02 @ 13:57:38
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Louise

Murphy's laws of commerce har sina poänger - till exemepl "The more crap you put up with, the more crap you're going to get"

Byt jobb istället!

2006-09-05 @ 15:54:27
URL: http://louraverise.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Louise: Jag flyttar ju snart till Köpenhamn så då sker det liksom automatiskt. Trodde förresten inte du läste min blogg längre nu då det är slut mellan dig och A men där ser man..

2006-09-05 @ 22:09:39
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se