GILDA SKOLAN?

Är i rätt stort behov (intalar jag mig) av en ansiktsbehandling och lite grooming just nu men eftersom plånboken behöver samla sig något inför flytten så funderar jag på att boka tid för en elevbehandling på Gilda Skolan. 1.5 timmes ansiktsbehandling + färgning av fransar/bryn + manikyr i samband med det = 580 kr! Det är ju sjukt billigt. Samma deal hos min vanliga hudterapeut skulle gå på inte mindre än 1185 kr (och då är det ändå bara 1 timmes ansiktsmojs) - viss skillnad! Är lite tveksam dock med tanke på att enda gången jag gått hos någon elev (med undantag av frisör) var på Naprapathögskolan och hon som behandlade mig var verkligen sämst, läraren fick hjälpa henne hela tiden. Inte minst så är jag osäker på om jag vågar överlåta mina bryn till någon ovan, där skulle det ju vara katastrof om resultatet var misslyckat - syns ju rätt bra. Är det någon som har erfarenhet av Gilda och kan rekommendera alt. motsatsen?

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har varit på ansiktsbehandling flera gånger hos Gilda ( i Sthlm) och har alltid varit nöjd. De verkar veta vad de gör, och om de blir tveksamma kan de ju fråga läraren. Det är dock det enda stället jag varit på så jag har inget att jämföra med, iof. Bra produkter dessuom !

2006-09-18 @ 13:06:04
Postat av: Fredrik

Åh, Gilda! Fantastisk film.

Postat av: Goddess

"Min" hudterapeut är jag nöjd med. Dock tycker jag att hon inte kan noppa min bryn snyggt. Tar man klassisk behandling ingår det. Att hon kan noppa bryn snyggt vet jag för hon har gjort det på ett par vänner, men på mig blir det helt en helt inte snyggt:(

2006-09-18 @ 13:49:04
URL: http://goddessess.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Jag har varit på Gilda skolan i Malmö...och jag var supernöjd när jag gick därifrån!
Duktiga elever och läraren måste alltid "godkänna"...dessutom, om man inte känner sig nöjd så är det ju bara att säga till ;)

2006-09-18 @ 13:51:22
URL: http://emeliesfantastiskaliv.blogspot.com/
Postat av: M

Tycker du är orättvis!
Naprapathögskolan har massvis med elever. Bad du om att få en årskurs 3 eller 1? Jag testa mig fram, alla var duktiga med tredje personen behöll jag i tre år! Han var den som hitta var mitt egentliga problem sitter (jag kompenserar ryggproblem med att spänna skinkorna (!!!) varpå jag får överspänd sätesmuskelatur) och efter det var han min gud jag längta till! ;) fy fan vad ont det gör, men så bra man mår!


vad det gäller ögonbryn har jag färgat mina själv de senaste åren. hur svårt kan det vara lixom?
visst, första gånerna blev katastrof! haha.

nämen, fråga om du kan får extrakoll av lärare då du är nervös. det kommer gå så bra så! hutlöst att betala över en tusenlapp annars!

p.s. E har ny flickvän. igen! inte en karl sen jag introducerade henne i världen "kyssa sammet"..hehe (inte jag personligen, men hon lyssna noga...)

2006-09-18 @ 17:22:14
Postat av: M

förresten

http://www.elib.se/library/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9185615102&lib=3

2006-09-18 @ 17:34:04
Postat av: Magnus

Meningslöst:
Okej, jag antar att jag måste skriva något betydelsefullt nu. Men det tänker jag inte göra. Jag ska bara skriva saker helt utan mening. Skriva skriva skriva. Nu ska jag tänka och skriva samtidigt. Det är det inte många som kan. Jag kan. Jag gör. Jag är bra. Men jag vet en som är bättre än mig, min kaktus. Den står här på fönsterbecket och ser sådär glad ut som bara kaktusar kan. Jag tror jag ska namnge den i detta nu. Den får heta Krutus. Ja, Krutus får det bli. Krutus den fantastiske. Jag tänker fortsätta skriva meningslösheter ett tag till. Vare sig ni vill eller inte. För jag bestämmer nu. Jag skriver. Och bestämmer. Imorn kanske någon annan bestämmer därför tar jag tillfället till akt. Jag bevakar mina intressen på så sätt. Nu är jag snart klar. Jag ska bara skriva "hejdå". Hejdå.

2006-09-18 @ 20:23:54
URL: http://timetokillistimetospill.blogg.se
Postat av: Maria

Jag har en kompis som går på Privatskolan (www.privatskolan.se) och där kostar ansiktsbehandling samt frans- och brynfärg på 1 tim 45 min 480 kr. Kanske kan vara värt att kolla upp?

2006-09-18 @ 23:37:16
Postat av: Ellinor

Sara: Låter ju inte illa alls! Till viss del produkterna som jag "oroat" mig för eftersom jag brukar föredra salonger som använder typ Dermalogica, Murad etc.

Fredrik: Det är det faktiskt!

Goddess: Det låter konstigt! På mig noppar de så gott som aldrig brynen även om det ingår.. antar att det är för att jag är rätt flitig på den fronten själv (även om resultatet kanske inte är perfekt).

Emelie: Det var ju betryggande att höra! Fast iofs.. färgar/plockar hon/han brynen t ex och det inte blir bra så känns det ju lite svårt att "vända tillbaka processen" ;)

2006-09-19 @ 02:56:22
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Ellinor

M: Det är klart att det säkert finns massor av duktiga tjejer och killar på NH men är man missnöjd första gången kanske man inte återvänder i första taget.. Hon som gjorde på mig var ingen 1:a iaf, så mycket vet jag. Men det gjorde verkligen ingen nytta alls, tacka vet jag kiropraktorer (fast jag vet att det är två olika saker). Betr. brynen så skulle jag ALDRIG färga mina själv - är rätt harig då det gäller att själv lägga an på mitt utseende.. det överlåter jag åt experterna!

Visste inte ens att E var bi. Tror jag. Men det var kul att höra - du får hälsa henne vid tillfälle! Tack för tipset om danskkursen också.. har kollat upp det innan med och funderat på att köpa en MP3-variant. Just nu har jag några läroböcker hemma men har väl i ärlighetens namn inte börjat bläddra så seriöst i dem ännu.

Magnus: Sett att du skrivit det där i flera bloggar. Raggar du besökare..?

Maria: Bra tips också, tack! Fast det blir ju samma pris som Gilda då, enbart ab + fransar/bryn skulle ju bli 480:- om jag skippade manikyren.

2006-09-19 @ 03:04:01
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: M

hehe... du ser vad lite snack kan göra med människor. man ska tänka på det, varje gång man öppnar truten! ;)

2006-09-19 @ 12:33:24
Postat av: Ellinor

M: *skratt*.. du tror att du har sån inverkan att du kan omvända folk? ;)

2006-09-20 @ 09:10:39
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se