IGENOM PÄRSEN

Toppenfint väder ute idag och jag vaknade med ett ryck då dörrklockan förde en massa oljud för ½ timme sedan. Kvartersvärden + en kille till och den där besiktningen jag oroat mig lite för gick som en dans! Inga anmärkningar att tala om, bara en förmaning att städningen är de noga med vid avflyttning. Kostnaden om jag inte skulle ha städat ordenligt blir (bara) lite över 2000:-, det är nästan så man börjar överväga om det skulle vara värt det att strunta i städningen och betala det. Flyttstädning är ju nämligen det värsta med att flytta, jag jobbade ihjäl mig då jag drog från Skövde i januari 2005 och den lägenheten var ändå knappt 30 m2, den här är större. Men det är klart att jag aldrig skulle lämna det ostädat efter mig, även om det är frestande.. Nu ska det jobbas lite - lämning på tidningen idag - och sedan är det storhandling, besök på Apoteket (hämta ut nytt recept på mina B12 + sömntabletter) samt besök hos skomakaren (klacka om två höst-/vinterskor) som gäller. Ha en bra dag!

Ps! Ni vet väl att om det borgerliga blocket vinner valet så höjer de gränsen för frikort för både sjukvård och medicin. Värt att tänka på om du ofta går till läkaren eller behöver regelbunden medicin..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se