RESTAURANGKNEG

Varit lite tyst.. vilket beror på att jag oftast jobbar så mycket torsdag-lördag (så även denna helg). Då ser mina dagar i stort sett ut så här: åker till jobbet vid 5-tiden, kommer hem vid 1, tar en kopp te och en macka alt. en sömntablett och lägger mig sedan, sover i hundra år på sömntabletten och lyckas ta mig upp först vid 12-1 på eftermiddagen, gör mig i ordning och äter något för att sedan åka till jobbet igen.. Så ni förstår.

I torsdags var det rätt trevligt på restaurangen, igår var hemskt..! Två stora beställningar som till råga på allt anlände samtidigt mer än en timme för tidigt - kocken blev galen och hotade mig eftersom han blev så stressad - och plus det alla andra dansgäster som var mååånga igår. Inte en lugn sekund, övriga matgäster fick vänta på maten och jag kunde inte ge så bra service som jag hade önskat - har bara två händer vilket ingen verkar fatta! - = 0:- dricks på båda beställningarna som hade notor på ca 3000:- respektive 6000:-. Dessutom blev jag tafsad på, stött på, fräst på.. folk hade ut kaffe över ett helt bord och inte ett endaste litet "Ursäkta" kom över deras läppar ("Jag vill ha en ny kaffe") - ja, som ni kan fatta hade jag en härlig kväll. Not. Nu får vi se hur det blir ikväll.. sedan väntar i alla fall några sköna lediga dagar!

Kommentarer
Postat av: Li

Jag tror du är en jättebra servitris. Du får ge mig lite tips ;) Nä, jag tänker inte jobba mer på restaurangen. Långa timmar, stressigt och dåligt betalt.

2006-09-16 @ 16:13:32
Postat av: Ellinor

Li: Jag ÄR en jättebra servitris.. ;) Kanske inte rent tekniskt dock (med hänsyn till hur många tallrikar man kan bära osv). Jag tänker göra som du så fort det blir klart när jag flyttar.. och då tänker jag ge typ 2 dagars notice. En liten hämnd :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se