TANT BRUN?

För inte så länge sedan blev jag kallad för Tant Brun av min mamma eftersom hon tycker att det alltid finns nybakat hemma hos mig. Det är iofs långt ifrån sanningen, jag tycker det är trevligt att baka lite fika om jag väntar besök eller ibland om jag ska åka och hälsa på någon - händer också att jag bakar till mig själv om jag är sugen på något sött (föredrar fikabröd framför godis) och är less på butikernas utbud. Men det blir aldrig något avancerat - typ paj, banankaka, kladdkaka eller muffins - och jag är egentligen inte speciellt road av att baka.. helst ska det gå fort! Idag klurar jag faktiskt på om jag ska ta mig i bakarkragen och svänga ihop något. Skulle vilja baka kanelbullar men tycker det tar sådan tid att få ihop degen plus att det är omysigt att knåda (hamnar ju deg innanför naglarna, not nice) och meckigt med att få till lagom degspad och allt sån't där. Kanske får bli muffins med äpple och kanel istället.. vi får se!

Kommentarer
Postat av: Anonym

...Och eftersom jag känner doften av nybakat tar jag med kaffe till dig och så fikar vi! ;-)

2006-09-13 @ 14:47:10
Postat av: Ellinor

?: Är det vad som kallas för oväntat (okänt) besök? :)

Postat av: /K

Japp, både oväntat och okänt! :-)

Skämt åsido, läser här regelbundet, men är kass på att kommentera, så svar på din undran om du vet vem jag är: nej.

2006-09-13 @ 18:00:28
Postat av: Ellinor

K: Nejdå, det trodde jag inte heller. Och det var skönt att höra!

2006-09-13 @ 19:11:37
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se