VARFÖR INTE TA JOBB SOM STÄDARE DÅ, HENRIK?

"Jag känner att jag kommer närmare verkligheten genom det här jobbet". Henrik Olsson om sitt extraknäck på IKEA. What a load of crap Henrik, varför inte bara erkänna att du behöver pengarna?! Undrar om jag ska säga likadant om mitt restaurangjobb, det kanske vore en bra förevändning till varför jag står ut med dåliga chefer, nonchalanta gäster, tunga lyft och kass dricks.. På tal om det så borde jag messa A nu och få reda på om jag ska jobba ikväll. Vet iofs att det blir ett ja men så länge jag inte messar kan jag leva med förhoppningen om en skön kväll utan slit och släp..

Uppdaterad: Ingen kass dricks ikväll i alla fall.. nästan 300:-. På två beställningar. Wiii!

Kommentarer
Postat av: daniella

"komma närmare verkligheten", haha vad pinsam han är! =)

Postat av: Cassie

Hahaha, bullshit x)

2006-09-14 @ 20:58:36
URL: http://champagne.blogg.se
Postat av: Ellinor

Daniella: Eller hur.. det är ju inte precis någon superstjärna vi talar om utan bara en vanlig simpel programledare.

Cassie: Loads of it..

2006-09-14 @ 23:49:45
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Den tjocke konsulten

Det kan väl vara både nyttigt och utvecklande att göra tid på golvet i inom svensk handel eller industri om man håller på med något helt annat eller senare kommer att trilla in högre upp i organisationen, man inser hur det går till i verkligheten och vilka problem som finns (och att man kanske måste ta tag i sig själv om man inte vill bli kvar där i 40 år)

2006-09-15 @ 21:04:04
URL: http://www.ibm.com
Postat av: Ellinor

DTK: Det där argumentet hade jag köpt om det kanske rört sig om en påläggskalv inom något stort företag eller liknande. Men nu är det en programledare och, let's face it, trillar han högre upp i organisationen så är nog det bästa han kan hoppas på typ att få leda "Så ska det låta" om 5 år och "Allsång på Skansen" om 15.. Dessutom är han ju (vad jag vet?) ingen person alla vänder sig om efter på stan för han är så känd och han handlar nog fortfarande på ICA.. så helt verklighetsfrånvänd är nog inte just Henrik Olsson.

2006-09-16 @ 13:06:18
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se