Dagens jobbtjôt

Idag fick jag för första gången prova att ta lite samtal på jobbet. Det var rätt kul faktiskt, inte minst för att det råkade vara en del konsumenter som ringde (vi är ju inte en "sådan" kundservice egentligen utan för återförsäljarna men numret står på hemsidan) och det är lite lättare att svara på deras frågor och inte behöva gå in och rota i tidigare ordrar, restnoteringar, kreditnotor och annat som gör att jag förbannar Navision ca 20 ggr/dag. "Bra, Ellinor.. så ska de tas!" hojtade Pia efter flera samtal.. jag är little Miss Sunshine med kunder i telefon ska jag tala om!

Dock är det lite dålig stämning på vår avdelning för tillfället. Det har indirekt med mig att göra - även om det inte är mitt fel - och det beror på att det blev en lite konstig situation då Natasja gick på barsel och lämnade Pia att både ta hand om den svenska kundservicen och lära upp mig samtidigt. Lägg så på att två av sex tjejer (mig inberäknad) är på ferie den här veckan vilket gör att både Norge och Danmark är överbelamrade med jobb och man fattar att ekonomichefen Peter ser lite sammanbiten ut. Han jobbar tydligen på en lösning men vad det skulle vara vet jag inte - det finns ju ingen annan som kan lära upp mig på Sverige.

Nu sova. Två arbetsdagar kvar till påsklov.

Kommentarer
Postat av: Ivana

Åh lov är så heliga, jag har svurit på att jag kommer spendera minst en hel dag i sängen med massa onyttigheter!

Postat av: Saskia

Det positiva är ju att du kommer verkligen kunna hantera saker och ting tå "ny-tiden" är över, genom att ha lärt sig under en underbemanad situation, he ett trevligt lov med firanden! :)

2007-04-03 @ 08:13:59
URL: http://sas.blogg.se
Postat av: Ellinor

Ivana: Åååh, det låter ju alldeles underbart! Undrar om jag inte ska ta och följa ditt exempel. Massa godis och film, mm..

Saskia: Jo, det är iofs sant men det känns snarare som om de andra tre får ännu mer att göra i och med underbemanningen för att jag hela tiden måste fråga en massa. Glad Påsk till dig med (eller du firar väl Pesach och det har kanske varit?).

2007-04-03 @ 19:14:14
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se