Glad påsk!

image615

Glad Påsk och det ena med det andra! Jag vet att många av er i Sverige jobbar idag, åtminstone halvdag, men här i DK är det röd dag och det innebär att jag har fem långa härliga dagars ledighet att se fram emot!

Just påsk har aldrig varit någon högtid som jag firat så seriöst och i år är inget undantag. Om någon timme beger sig dansken förmodligen ut till Landvetter där han ska ta planet till Rom för att hoppa fallskärm i några dagar. Det är något slags världsrekordförsök (formationer) och de ska bo i sovsal på ett flygfält utanför staden och snittar väl 3-4 hopp/dag. Varför jag inte följer med? Det känns inte sådär överdrivet kul att sitta på en gräsplätt och glo hela dagarna och att göra Rom på egen hand är, inte minst ekonomiskt, inte något alternativ.

De jag umgås med här i Köpenhamn har åkt / ska åka hem till Sverige över helgen så jag blir helt enkelt all alone. Det känns helt okej. Har ingen lust att åka dit själv, inte heller till mormor och morfar i Skåne. Mina påskplaner går därför i stort sett ut på att chilla. Röja lite i garderoben (plocka ner vintersaker och plocka upp vår-/sommardito från förrådet), ta ut cykeln och kanske äntligen våga mig ut på lite turer (Kbh är en cykelstad men jag har varit lite halvskraj att ge mig ut i trafiken), ta igen lite tv-serier, tvätta fönster.. Vore skönt om det inte var alltför kyligt heller så kanske man kan sola lite på balkongen. Det ska bli skönt med en sysslolös påsk!

Kommentarer
Postat av: lill-elin

det låter väldigt skönt! Vad är påsk egentligen liksom: halväcklig mat, godis tills man spyr..näää

själv ska jag skolas in på nya sommarjobbet, ett gruppboende för förståndhandikappade. Var där första gången i går. De är helt underbara,både prsonal o boende,och det är verkligen mysigt. Det är kul att se att det finns sådana ställen, de har det verkligen så himla bra. 4 st som bor i en villa och blir omhändertagna på alla sätt. I sommar är det meningen att vi ska åka på utflykter, till skansen, café, havet ja allt möjligt.
perfekta sommarjobbet!
glad påsk!

2007-04-05 @ 10:55:41
Postat av: Ellinor

Lill-Elin: Påskbordet känns ju bara som en repris av juldito fast jag tror ändå jag ska köpa mig lite god lax och kanske sill.. godiset tycker jag är skitäckligt!

Det låter som att du fått en bra start på nya sommarjobbet! Första intrycket är ju jätteviktigt - det doftar nästan lite "I en annan del av Köping" :) Du får nog det bra där i sommar trots att det är ett jobb det handlar om. Lycka till i helgen och Glad Påsk!

Postat av: Lotta

Blir du inte ledsen när han gång efter gång väljer bort ditt sällskap? En snabbis hemma hos dig och så svischar han vidare? Varför åker du inte med till Rom?

2007-04-05 @ 16:40:30
Postat av: Angelica

Jag tänker inte göra som Lotta gör, se till att du slås ner i skorna ännu mera! Utan tänkte mer skriva njut av att vara ensam i påsk, gå ut och fika och umgås med dig själv och ha det gott! Ta hand om dig och fira att du har jobb :) Kram!

2007-04-05 @ 18:11:52
URL: http://angelicas.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Lotta: Jag vet inte hur ditt förhållande ser ut men är det verkligen så att du kräver av din pojkvän att han alltid ska umgås med dig då han inte jobbar? Har han inga andra intressen? Det har i alla fall min och det är därför jag inte blir ledsen då han - som du säger - "väljer bort mitt sällskap" för att t ex åka på det här evenemanget. Och anledningen till att jag inte åker med till Italien skrev jag i inlägget, just för att det inte skulle komma några frågor på det.

Angelica: Don't worry, jag låter mig inte plattas till så lätt ;) Tack för peppen - det värmer! Ha en skön påsk du också!

2007-04-06 @ 13:18:01
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se