Se dig för, blindstyre!

Har äntligen beställt tid för att prova ut linser - inte förrän om en månad men ändå. Det var över tio år sedan jag hade linser senast och då funkade det inte alls. Min syn har försämrats på sista tiden (antagligen pga för mycket datortid) och numera går jag allt som oftast omkring med brillorna på hemma (tidigare var det bara då jag såg på tv samt i skolan) bara för att det är så skönt att kunna se ordentligt!

Nu har jag ju ett jobb som innefattar att sitta framför en dator hela dagarna också och brillorna ger mig dels huvudvärk efter ett tag, dels är det inte så kul med märkena på näsan. Kanske läge att investera i ett par skärmglasögon men linser är första prioritet. Tänk så underbart bara att kunna se i en butik vad summan är på kassaapparaten utan att kisa och att faktiskt se själv vad det finns att välja på i menyerna ovanför disk på t ex McDonald's eller en pizzeria och inte behöva be någon annan läsa för en.. Ja, ni hör ju. Linser it is.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se