Tjabbigt änna

Shit pommes frites, vad tjabbigt* det är att komma hem efter att ha suttit vid en dator hela dagen och behöva öppna laptopen det första man gör bara för att beta av en full mailbox. Och blogga. Och göra frilansknäcket att-i-fall jag faktiskt har fått in lön på kontot imorgon. Att köpa: ansiktsspray som skyddar, åtminstone litegranna, mot strålning. Hemma är det inte så farligt eftersom jag just har en lappis men på jobbet är det värre.. Kalla mig neurotisk men om jag tittar på de andra tjejerna/tanterna som har gjort det där i ett antal år och hur deras hy ser ut så är det kanske inte så konstigt att jag gärna vill förebygga.

Men innan det tas tag i måstena ska jag se på Top Model, banne mig! Och äta rester från igår i form av tortillas med kyckling, lök, sallad, gurka, tomat, creme fraiche och riven ost. Samt nachoschips med ostdip. Och jordgubbar till efterrätt. Måndagslyx.


*Varför använder jag Göteborgsuttryck då jag kommer från Sthlm? För "tjabbigt" säger man väl där?
Nu skrev visst någon (Nanna) att det är småländskt :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

gött jobb änna. mockligt!

2007-04-02 @ 18:18:01
Postat av: Karin

Nä det tror jag inte att vi gör. Har aldrig hört uttrycket iaf!

jordbuggar låter som rikig lyx, mums!
//Karin (Göteborgare)

2007-04-02 @ 19:06:03
Postat av: Ellinor

?: Är det där grekiska?

Karin: Hm. Något som jag inbillat mig alltså. NÅGONSTANS i Sverige säger man det i alla fall.. och det är inte i Sthlm. Och f ö knarkar jag jordgubbar just nu.. gottgott!

Postat av: Nannis

Om jag inte har helt fel så är det småländskt...

Nannis (som bor i Växjö ett tag till)

2007-04-02 @ 19:43:14
URL: http://springibena.blogspot.com
Postat av: Karin

Gött job änna, gött ere! Tjabbigt har jag la aldrig hört här borta änna, men vad vet vad?

/Göteborg-Karin 2

2007-04-02 @ 19:51:47
URL: http://konstverk.blogg.se
Postat av: Ellinor

Nannis: Aha - ja, om du bor i Växjö borde du ju veta :)

Karin: Nu är du den andra Göteborgaren som säger att det inte stämmer så det kommer väl någon annanstans ifrån då :)

2007-04-02 @ 19:58:44
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Nannis

Fast vid närmare eftertanke så tror jag att uttrycket "att tjabba" är mer vanligt här. Att tjabba innebär att krångla. :)

2007-04-02 @ 20:50:51
URL: http://springibena.blogspot.com
Postat av: Anonym

hehe, ja, kulturkrockarna är fler än vad man kunnat tro. nu har jag äntligen spårat upp min lön och kortet sägs vara på väg. väntar med spänning på nästa hinder ;) du har fixat bostad och så redan eller?

2007-04-03 @ 17:46:36
Postat av: Ellinor

Anonym: Svarat i din blogg!

2007-04-03 @ 19:18:58
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se