Uppdatering: livet

Här var det visst länge sedan jag satte min fot. Än är jag inte tillbaka heller, det blir nog - som planerat - först någon gång i början av september. Kan ju dra tillvaron i korthet så länge:

Bostad
På lördag flyttar jag ur rummet jag hyrt på Frederiksberg i nästan två månader nu. Magasinerar sakerna här och bor i resväska en vecka (vandrarhem). Var jag ska ta vägen sedan var tills för en timme sedan en öppen fråga men nu har jag fått ett rum i en stor lägenhet bara ca 5-10 min härifrån som jag delar med en kille (36) och en tjej (25?). Flyttar in den 2 september. Slutade vara typen som gillar att bo i kollektiv för flera år sedan - men vad göra? Ska fortsätta leta egen lägenhet. Killen (Jacob) jag träffade ikväll är trevlig i alla fall och lägenheten är fin och ligger centralt (på en boulevard t o m, bara det.. ;) )

Jobb
Efter två månader är det fortfarande kaos på jobbet i och med vårt nya datasystem. Har massa övertid att ta ut (så imorgon slutar jag kl. 12, hurra!). Men trivs fortfarande. Och säljchefen är mitt eget lilla ögongodis (och förströdda flirt).

Dansken
Tog det nästan slut med i måndags. Blir fortfarande illamående vid tanken på att förlora honom. Älskar så fruktansvärt mycket. Men det är, och har alltid varit, en både komplicerad och okonventionell relation som man får ta för vad den är. Och som inte alla kan förstå.

Sommaren
Det är höst i luften. Soliga och varma dagar i Köpenhamn den här sommaren har varit lätträknade. En veckas semester hade jag och då drog vi till Gran Canaria. Kommer bilder så småningom.

I'll be back!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag skanar dig! Det låter som att det kanske är lite rörigt i ditt liv just nu. Jag är impad över att du verkar fixa allt!

Postat av: Veronika

Mycket att hålla reda på. Hoppas allt ordnar sig med bostad och kärlek och hopplösa datasystem.

2007-08-24 @ 08:58:09
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: Elin

kom snart tillbaks, du saknas i bloggosfären

2007-08-24 @ 22:00:15
Postat av: Louise

Kul att du (nästan) är tillbaka!

2007-08-25 @ 18:23:26
URL: http://louraverise.blogspot.com
Postat av: Fröken F

Roligt att du är tillbaka, ser fram emot uppföljning. Lycka till i bostadsjakten! Kärlek på distans är knepigt, åldersskillnad inte lika knepigt, tycker jag..

2007-08-27 @ 11:33:29
Postat av: Katarina

We need you! Kom tillbaks nu.

2007-08-27 @ 15:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se