Julefrukost 2007

Årets julefrukost (= julfest) är avklarad och OMG vad skojigt det var, minsann! Efter lite mingel och vinpimplande som började vid 15.30 igår så åkte vi till Hansens Køkken og Bar här på Frederiksberg. Där blev det först lite gambling i ett par timmar - alla fick "10 000" i marker att spela för på blackjack och roulett och den som hade flest kvar då det var slut vann ett pris. Och det var inte jag..

image688
Svenska säljaren Ronny till vänster i randig skjorta, säljchefen Karsten till höger m fl.

Efter det var det middag i några timmar med dansk julmat då bl a årets "dumstrut" delades ut till just Karsten.. Sverige hade gjort en illustration i form av en film - orkar inte dra hela historien till varför just han fick den - som var sjukt rolig och jag skrattade så jag grät!

image689
Karsten får ta emot kvæjeklokken som den kallas

image690
Annette, René och jag

Sedan dans såklart och måååånga Strawberry Daiquiries...! Roligast var nästan att både Sverige och Norge var med på festen för första gången. I love mina svenska kollegor och nya KAM:en Mattias är en fullträff! Så rolig och trevlig! Annelie (säljkoordinator) och Therese (säljare) åkte hem till hotellet vid tvåsnåret, medan vi var några som skulle gå vidare då Hansens stängde klockan tre. Sedan försvann alla och till sist så var det bara logistik-Søren, Malene på aftersales, Mons som är chef för Norge + jag som gick till Grock. Søren fick napp och Malene söp vi bort så det slutade med mig och Mons. Lustigt det där hur alkohol har en förmåga att göra två personer som i stort sett bara hälsat på varann tidigare till dödspolare! Han är jättetrevlig, om än lite slajmig..

Nu har jag sovit i fyra timmar eller så så jag tror det är dags för en lur till..

Kommentarer
Postat av: Louise

Grrr, förstår att du gillar Karsten! Vilken snygging!

Postat av: Ellinor

Louise: Inte riktigt på de där bilderna, va'.. Och nu har jag nog övergett honom till Mons fördel :)

2007-12-15 @ 21:23:16
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se