B&J's

image589K och jag råkade befinna oss i Fredriksberg Center igår och passade naturligtvis på att äta lite glass i Danmarks hittills enda Ben&Jerry's glassbar. Nu tillhör jag den lilla klick människor som tycker att B&J är något överskattad.. visst är det gott men det är ju bara glass. Nu ville jag hur som helst testa lite smaker för att veta vad man ska satsa på.. en bytta i butik här kostar ca 50:- (62:- SEK) och då vill man ju gärna säkra att man köper något man gillar.

Det blev därför en bägare med en kula Chunky Monkey och en kula Oh My! Apple Pie! för min del, medan K valde New York Super Fudge Chunk, Piece of Cake samt Cherry Garcia. Och jag måste säga.. glass med smak av äppelpaj - I love! Tyvärr har jag inte sett den i butik här men det blir väl till att leta vidare. K's favvo var f ö cheesecake.

I Sverige hittar ni B&J glassbar i Hansagallerian, Malmö. Tidigare fanns det också en vagn i Västermalmsgallerian, Sthlm.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååååhh, New York Super Fudge Chunk är bara sååååå god!!:) åt upp en bytta i helgen:D

Hoppas Gbg oxå får en B&J glassbar. Då kommer jag slinka in där ofta!:)
//karin

2007-02-11 @ 21:33:46
Postat av: Ellinor

Karin: Just NYSFC är lite för tung för min smak.. men jag lär väl pipa iväg till Fredriksberg lite då och då för en fix Oh My! Apple Pie! om jag inte hittar den i butik snart.

Postat av: Annie

Det gäller bara att hitta sin smakfavorit - sen är man hooked :)
Jag är såld på Cookie Doug.

2007-02-12 @ 12:44:22
URL: http://enteranniesworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Annie: Yes, den är god!

2007-02-12 @ 13:10:15
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se