Doktor Zhivago

Doktor ZhivagoMin absoluta favoritfilm är nog Doktor Zhivago (1965). Den har också filmats som miniserie (2002) med Kiera Knightley i Julie Christies roll som Lara och det är första delen av den jag sitter och ser på nu på DR1.

Naturligtvis går den ju inte att jämföra med originalet men så är det väl alltid. Den första får mig alltid att lipa med jämna mellanrum igenom i stort sett hela filmen och trots att den är lång, runt tre timmar, sitter man alltid och önskar att den inte skulle ta slut.

Har inte läst boken men det måste jag bestämt göra snart..

Kommentarer
Postat av: emma

serien med keira visades på svt eller om det var 2 för några år sen kommer jag ihåg..den var bra men sorglig:(..har inte sett originalfilmen dock så har inget att jämföra den med. ps visst är han som spelar Doktor Zhivago snygg! :D

2007-02-13 @ 00:54:22
Postat av: Ellinor

Emma: Ja, jag har också sett den förut. Vet inte om jag kan hålla med om det där med snygga Dr Zhivago dock ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se