DQ till Helsinki

DQ

Det är faktiskt helt otroligt att först inte ens direktkvalificera sig till final utan ta sig in som Wildcard och sedan gå och vinna hele lorten! Ja, min favorit.. DQ (Peter Andersen) blir alltså Danmarks representant i Helsingfors och jag hoppashoppashoppas att hon/han tar sig i kragen och får till en riktig show då det väl är dags, det funkar inte med lite messteg fram och tillbaka som det är nu. Jag fick faktiskt tårar i ögonen då det väl konstaterades vem som vunnit, hon/han var så otroligt chockad och rörd att det lyste genom rutan. Helt klart den mest värdige vinnaren.

Framträdandet (från semifinal 2) kan ni se på i
det här inlägget.

Kommentarer
Postat av: Anonym

eftersom DQ är en druga, alltså en dragqueen, är det något han gör för att showa, alltså inte hur han ser på sig själv och sitt könsutryck, varpå han med största sannolikhet vill bli kallad han.

för inte ska jag kalla dig han om du målar på en mustasch och har slirre när du showar?

Postat av: Ellinor

Punaniii: Ojojoj, är det dags för en liten mästring nu igen? Tro't eller ej men jag vet det där - "hon/han" var lite för skojs skull. Visst är DQ druga medan Peter Andersen varken är transvestit eller transsexuell, helt sant.

Inlägget är däremot inte en artikel eller menat för något som helst officiellt sammanhang (och nu kommer det väl en harang om att nätet ÄR ett officiellt forum) och jag betackar mig därför från PK-kommentarer som doftar lite väl mycket besserwisser. Så relaxa litegranna..

2007-02-11 @ 14:58:25
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Anonym

fast. din blogg är officiellt forum och det är rätt tröttsamt att se folk gång efter annan se det som skoj att han/hon:a folk.

2007-02-11 @ 15:04:16
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Punaniii: Nej, den är inte ett officiellt forum. Det är min lilla hörna på nätet där jag är enväldig härskarinna och där jag - om jag ville - skulle kunna censurera och radera andra personers åsikter hur lätt som helst. Personligen tycker jag det är lustigt att dessa PK-uttalanden kommer från flickan som en gång på allvar vräkte ur sig kommentaren "Den som inte är bisexuell är inte öppensinnad". Det skrattar jag fortfarande åt.

2007-02-11 @ 15:09:50
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Ellinor

F ö så hon/han:ade jag inte Peter Andersen. Jag hon/han:ade DQ. Precis som jag antagligen skulle skrivit samma sak om det gällde Babsan men INTE Lars-Åke Wilhelmsson. Skillnad.

2007-02-11 @ 15:11:35
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Anonym

damen, börja inte kasta sten i glashus, är du söt.
jag skulle inte börja dra citat från snart 7 år tillbaks. men visst, står du för all dumhet o ord du sa då, så får det stå för dig.

jag rör mig mer än så.

2007-02-11 @ 16:43:12
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: Ellinor

5 ½ år men okej. Uppenbarligen "rör du dig" inte mer än så eftersom du fortfarande slår ner som en hök på vad man än säger bara för att hacka liksom. Tycker inte att man behöver säga något alls om man inte har något snällt att säga så det kan du väl hålla i åtanke är du söt om du ska kommentera här i fortsättningen.

2007-02-11 @ 19:21:56
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se