Första delfinalen

Ikväll är det dax!
Ikväll smäller det!
Eller.. ärligt talat är jag ju själv inte så överdrivet intresserad av det svenska kvalet (speciellt inte efter det fatala misstaget att skicka Carola istället för BWO förra året), det är eurovisionen jag går loss på! Men såklart följer jag delfinalerna ändå, inte minst eftersom Sverige är ungefär 200 gånger större och mer engagerade än Danmark på området. Såg den sista (av två) semin här igår kväll och kan säga som så.. ingen av låtarna i finalen nästa lördag kommer hjälpa oss igenom kvalet i Helsingfors (och med oss menar jag Danmark). Tragiskt att inte
drugan direktkvalificerade sig (fast det finns fortfarande chans på Wildcard), han/hon kanske hade haft en chans. Det var dessutom ett väldigt mesigt och dåligt arrangemang på alla sätt. Tråkigt.

Har i alla fall lyssnat igenom startfältet i Jönköping ikväll nu på morgonkvisten. Utifrån det så hoppas jag att det går såhär:

Till final: Uno & Irma (favoriten ikväll, den är BRA!) och Andersson/Gibson
Till 2:a chansen: Elin Lanto och Anna Book

Men jag tror det här är vad som kommer hända:

Till final: Andreas Lundstedt och Elin Lanto
Till 2:a chansen: Anna Book och Uno & Irma

Med reservation för att jag såklart bara lyssnat på låtarna - det blir ju naturligtvis annorlunda då man får se allt live.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag kollar bara på finalen :-)

Postat av: Ida

Ja, den där fjäderprydda huvudbonaden som syntes igår gick ju i alla fall inte av för hackor...

Såg bara just den låten, så resten kan jag inte uttala mig om.

2007-02-03 @ 13:57:37
URL: http://minlillablogg.blogspot.com
Postat av: Linda K

shit vilken koll! har man redan kunnat lyssna på låtarna? jag känner mig helt väck :D

2007-02-03 @ 19:50:37
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: Ida

Du är ju helt ute och cyklar... ;)

2007-02-03 @ 21:44:42
Postat av: Ellinor

Sandra: Tråkmåns ;)

Ida: Just den låten var bäst så då kan du ju tänka dig hur resten var.. Och ALLA låtar i fredags var bättre än de förra fredagen. Så vi ska nog inte klaga över kassa låtar i Sveriges uttagning :)

LindaK: Jajamensan! På webben eller på radio om man så vill. Tyvärr hade jag hunnit tröttna på flerdelen innan det ens var dags för sändning av just den anledningen.

Ida 2: Ja, i alla fall halvt! Men det var verkligen helt annorlunda i sändning.. jag förstår t ex att Anna Book och Tommy Nilsson gick till final. Anna var fartig och folklig och att Tommy är sjukt överskattad är det ju inget tvivel om.

2007-02-04 @ 14:23:06
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Moi

Det var riktigt kul. Det må vara dålig musik, men roligt att se är det!

2007-02-07 @ 08:01:38
URL: http://vackrajag.blogg.se
Postat av: Ellinor

Moi: Mja, jag gillar ju faktiskt själva musiken (inte de svenska låtarna dock men i ESC) OCH tycker det är kul att se..

2007-02-07 @ 13:43:44
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se