Frissfunderingar

Efter tips från Laura tittade jag förra helgen in på Flindt Coiffure nära Kgs Nytorv för att kolla atmosfären och, inte minst, priserna. Jag vet inte om det bara är jag som är snål eller helt omedveten om hur frisörer sätter sina priser men jag tycker det är rätt konstigt att om man tänker sig att färga håret men vill lätta upp den kompakta färgen med bara ett fåtal (5-6) slingor så måste man punga ut med helt pris för slingorna också - fast man inte ska ha dem i hela håret. Priset blir alltså helt pris för klippning + färg + slingor = jättedyrt. Vad hände med paketpriser..?

Är det någonting jag saknar från Stockholm så är det min frisör i allra högsta grad! Hade jag haft råd så hade jag faktiskt kunnat tänka mig att åka upp på en dag enbart för att besöka henne. Trots utväxtranden så tycker åtminstone K att jag är fin i håret nu och det är ju inte akut (hej, kreditkort om det hade varit så!) så jag antar att det blir till att vänta på bättre tider i alla fall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se