BARA ÄT

Sprang på en tjänst (Just Eat.dk) som kommer göra det väldigt lätt att vara lat här. Och gå upp i vikt. Jag som i vanliga fall äter snabbmat relativt sällan.. pizza kanske 2-3 ggr/år t.ex. Eller så är det bara för att jag är hungrig som jag känner mig väldigt frestad för tillfället.. Frukost nu: fiberhavregrynsgröt (och linfrön såklart) med äppelmos. Det förra - en Sverigeimport eftersom jag fortfarande bara hittat vanliga gryn här. Det senare - sötat eftersom osötat också verkar vara en omöjlighet. Det finns, på det hela taget, mindre nyttig mat här. Men läsk har jag i alla fall slutat hälla i mig. Alltid nåt.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Du kan ju alltid kolla på barnmatshyllorna. Man får ju inte ha i socker och salt i barnmat. Så det finns ju massa puréer där man kan använda både som mos och sylt. Väldigt sött - inget socker!

Postat av: Ellinor

Veronika: Smart! Tack för tipset.

2007-01-12 @ 22:26:46
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se