ORÄTTVIST ANKLAGAD [UPPDATERAD]

Tidigare ikväll fick jag ett mail från CDON.com med en liten rabatt till följd av att jag handlat i deras kampanj "Återbäringen" (eller något sånt) för ett tag sedan. Tänkte jag skulle passa på att klicka hem ett par pocketböcker - till danskens adress i Mölndal då - men då jag uppdaterade mina uppgifter till c/o-adress råkade jag se något om att "Vår kontroll visar att du har betalningsanmärkningar och du kan därmed inte handla på faktura utan enbart med kort". WTF - jag har inga betalningsanmärkningar!!! Blev faktiskt riktigt förskräckt och var tvungen att maila Kronofogden för att få reda på hur det ligger till, alternativt hur man ska gå till väga för att få veta det. Beställningen får såklart vänta tills det här är utrett.

Uppdaterad: Ha! "Du saknas helt i kronofogdens register". Jag sa ju det! Efter tips läste jag hos en annan bloggare som råkat ut för samma sak och det verkar som om det har att göra med att man är skriven utomlands. Men skriv det då - få en inte att låta som en kriminell!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Attans så surt! Hoppas att det klarar upp sig!

Postat av: Ellinor

Angelica: Det måste vara något fel! Dessutom får man ju inte en betalningsanmärkning bara för att man råkar få en påminnelse från Inkasso (vilket jag såklart inte heller fått - jag betalar i tid) utan det måste gå längre än så. Så detta ska klaras upp!

2007-01-22 @ 23:36:33
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: anna

Samma sak har hänt en annan bloggare har jag sett:

http://kasahara.blogspot.com/2006/11/jmna-plgor-uppdat.html

2007-01-23 @ 10:46:09
Postat av: Ellinor

Anna: Tack för länken! Det är helt klart samma fenomen, att man råkar vara/ha varit skriven utomlands. Förståeligt iofs att man då inte får betala mot faktura men man blir ju livrädd!

2007-01-23 @ 11:22:42
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Veronika

Jag har varit med om samma sak. Skulle handla på ellos och fick veta att beställningen annulerats eftersom jag hade betalnignsanmärkning. Jag höll på att bryta ihop.
Tog mig samman, ringde kronofogden som sa att jag inte fanns i deras register. Ringde ellos som sa "Nej, det finns ingen anmärkning, nej", ingen ursäkt eller någonting.
Vissa kanske inte bryr sig, men för mig var det i det närmsta en katastrof. Betalningsanmärkningar hör liksom inte till i mitt liv.
Idiotiskt att det kan hända, men skönt att det var cdon (i mitt fall ellos) som hade fel. Lite koll har man väl?

2007-01-23 @ 11:32:52
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: Ellinor

Veronika: Vad märkligt! Men vad kan det bero på liksom.. speciellt i ditt fall. Det kan väl inte bara bli fel i ett register utan anledning (med tanke på att du inte bor utomlands). Håller med om att man inte gärna vill förknippas med betalningsanmärkningar, de kan ju leda till alla möjliga problem i stil med att inte kunna få kredit, lägenhet, telefonabonnemang..

2007-01-23 @ 12:51:03
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se