PÅ VÄG MOT TORTYREN [UPPDATERAD]

Om drygt 1 timme sitter jag i tandläkarstolen och dör en smula. Kommer jag inte tillbaka så vet ni vad jag dog av.

Uppdaterad: Det var såklart inte så illa. Jag är nog inte lika rädd för tandläkaren som jag själv tror även om jag låg och skakade som ett asplöv under hela operationen. Fyra (!) bedövningssprutor krävdes det innan jag var fit for fight men själva ingreppet gick rätt snabbt och lätt även om det var obehagligt - inte minst då de satte tryck på tänderna för att få loss dem. Det blödde dock massor efteråt - och gör det delvis fortfarande - så folk tittade lite på vampyren Ellinor på bussen hem. Nu förstår jag dessutom hur människor med handikapp som gör det svårt för dem att tala känner sig.. med halva käken bedövad var det inte så lätt bara att be om en påse på Fakta då jag var och handlade. Rätt pinsamt.

Bedövningen släpper inte förrän om ett par timmar så än ska jag inte ropa hej, har redan tagit en värktablett i förebyggande syfte men det lär väl kännas mer lite senare. Ska ev lägga något kallt på kinden. Får inte äta/dricka något varmt men var och köpte en massa yoghurt som jag tänkte leva på idag.. för tillfället kan jag dock inte ens få i mig vatten. Rätt skönt att bara slappa en hel dag i alla fall - ställde in en fika med Therese och ska bara ligga och skriva jobbansökningar och slösurfa. Sova lite kanske.

Kommentarer
Postat av: Alena

Oh, det där har jag också att se fram emot. Två visdomständer ska dras ut. Ångest! Nu dämpades min oro lite i alla fall =)

2007-01-25 @ 22:39:10
Postat av: j

visdomstand? min tur snart med, jag vill inte!!!!*liiip*

Postat av: Ellinor

Alena: Ja, själva ingreppet är inte så farligt så det behöver du inte oroa dig för - det är bara efteråt det är lite meckigt som sagt. Men det kommer gå bra!!!

J: Jajamensan, + den bredvid som visdomstanden förstört. Lycka till, det är skönt att ha det gjort sen!

2007-01-26 @ 01:15:43
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se