Är det konstigt att man längtar bort någon gång..?

Nej, jag ska inte blogga.. men vad gör man då man är hemma från jobbet med migrän, boken nästan är utläst och man febrilt håller på de sista Heroes-avsnitten för att man inte vill att de ska ta slut..?

Jag håller på att implodera. Vill bort-bort-bort! Resenerven ömmar rejält och det är så satans frestande att bara ta den för dagen nyinkomna lönen och boka en enkel till Tokyo, Sydney, Hongkong, Kapstaden eller något annat som lockar. Tycker inte om den här vuxna attityden jag lagt mig till med som gör att jag känner ett behov av att hålla alla ägodelar jag samlat ihop genom åren omkring mig, att ha en stadig bostad, att ha ett jobb med en regelbunden lön.. ansvaret att betala hyra, mat och räkningar.

Jag vill göra som min vän Kate. Kate är från Australien och vi träffades för åtta år sedan på kibbutzen i Israel. Kibbutzvolontär var bara ett av stoppen på hennes resa världen runt då hon jobbade sig fram för att ha råd att komma vidare. Engelsklärare i Ungern, au-pair i Österrike, gud-vet-vad i Edinburgh, vingård på Nya Zealand.. Det var ett tag sedan vi hade kontakt så jag vet inte om resan fortfarande pågår.

Älskar Köpenhamn, det gör jag verkligen, och det är här jag vill ha min bas men jag tror att jag måste få komma ut då och då för att hålla rastlösheten i schack och känna att jag upplever någonting. Och då menar jag inte en veckas charter i Grekland om året.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Trist att du inte mår helt OK, men vicken tur att jag kollade din blogg - för säkerhets skull ....
Alltid kul läsa dig!
Hoppas tillvaron snart går att stå ut med.
Sarah

2007-07-30 @ 19:31:36
Postat av: lena

nu har jag läst igenom inlägg efter inlägg och jag vill bara läsa mer! vilken underbar sida!!! :o) bokmärker och återvänder garanterat! :o)
KRAM!

Postat av: Angelica

Du får helt enkelt komma och hälsa på mig i Indien. Det är billigt som attan att leva där och shopping finns, samt mycket att se. Jo, man vill rymma från vardagen, väldigt ofta. Krya på dig! Kram!

2007-07-30 @ 21:38:32
URL: http://angelicas.webblogg.se
Postat av: lill-elin

ja du, jag känner igen mig rejält i det där. Är innehavare av en väldigt rastlös själ som jag dock har lyckats kuva en del de senaste två åren. Innan dess flackade jag runt väldigt mycket, ville ständigt vara nån annan stans.
Börjar också känna det där vuxna pocka på, med ordentlig utbildning, bostad osv..
Men ibland så suger det till ordentligt i mig och då vill jag bara leva i en kappsäck och dra, bort från allt det tryga och vuxna, från roligt land till land,leva för dagen och hanka mig fram på diverse jobb.
Ändå vet jag innerst inne att när jag levde det där kringflackande livet var jag inte särskilt lycklig. Speciellt när man reser ensam kan rastlösheten bli ännu större, när man befinner sig på en härlig strand nånstans så kommer den där tomma känslan smygande. Då längtade jag efter nån slags trygghet, en bas att kalla hem.
Och nu när jag har det längtar jag bort. Man är aldrig nöjd helt enkelt!
Men jag instämmer helt i att det ultimata vore att kunna resa med jämna mellanrum, och även stanna längre än en vecka.. Så satans svårt att få ihop allt man vill med sitt liv bara!man vill ha kakan och äta den. Jag försöker lugna min själ med att vända blicken inåt. Att söka nånting större i livet än tillfälliga kickar, man kan ju trots allt inte resa ifrån sig själv, vilket jag bittert fått erfara.Och det är ofta vad jag försökt göra.
Men jag behöver också en resa att se fram emot snarast, det berikar livet att se och uppleva ya platser. har bara varit hemma och jobbat hela sommaren med sämsta vädret i mannaminne. Till hösten får det bli något. Hoppas du hittar lite ro och lugn i fina Köpenhamn även om du längtar bort! Du lever trots allt mycket närmare kontinenten än oss i Sthlm.
kram:)

2007-08-01 @ 11:46:30
Postat av: Ivana

Det är så typiskt. När man väl har bestämt sig för att ta en paus från bloggandet det är då man blir rastlös & vill skriva. Bloggjävel :)

2007-08-07 @ 09:35:49
URL: http://pimpgizmo.blogspot.com
Postat av: Natalie

Kännar du Angelica.L??
Hon är min store syrra, men men..
Snygg blogg du har!
Vore kul om du kunde kolla in min blogg!
Jag skriver om mode,nuheter,inredning och lite annat smått och gott!
Glöm inte att kommentera:D
//Natalie

2007-08-10 @ 18:08:42
URL: http://nattas.webblogg.se
Postat av: Fröken F

Hej!
Jag hoppas att du snart kommer tillbaka och berättar "fortsättningen". Hittade hit, började läsa och känner igen mig mycket. Jag träffade också en man som ljög om sin ålder, vi försökte ha ett förhållande på distans osv. Jag hoppas att det går jättebra för er!!!

2007-08-17 @ 10:04:32
Postat av: Louise

Var sak har sin tid. Äventyrsresor kan jag tycka hör tiden efter gymnasiet till, och tycker lite synd om snart-30 åringar som fortfarande inte kommit till ro.
Själv var jag i Grekland för några veckor sedan. Du hade hatat det, bara ligga på stranden och inte göra så mycket mer men för mig var det fantastiskt - Den ultimata avkopplingen.
Hur som helst hoppas jag att du fortsätter skriva snart. Är nyfiken på vad som händer med allt!
Ha det bra!
Louise

2007-08-17 @ 13:34:55
URL: http://louraverise.blogspot.com
Postat av: Louise

När bloggpausen över? :). Det är trevligt att kika in här då och då och läsa dina funderingar över livet, hoppas du börjar blogga snart igen!

2007-08-21 @ 20:57:01
URL: http://alltljuspamig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se