Beslutsångest

Plus och minus med lägenheten jag var och tittade på ikväll

+
Hyfsat billig hyra, 4300:- inkl. allt
Fri vask
Bra område, lugnt villakvarter
Nytt kök och badrum
Större än vad jag bor nu - 60 kvadrat
Tillgång till trädgård
Hälften så lång resväg till jobbet som nu

-
Källarlägenhet (men ändå rätt ljus, många fönster i takhöjd)
En mamma med två barn bor ovanpå = springande fötter tidiga mornar
Kan bli problem med Internet iom att jag får koppla in mig på ägarens trådlösa
Dubbelt så långt in till City som idag, ca 20-25 min (största minuset!)

What to do? Är rädd att det inte ska dyka upp något bättre om jag tackar nej till denna.. Är ändå bara 2 veckor kvar till flytt. Vad tycker ni?!


Kommentarer
Postat av: Veronika

Ta det! 20-25 minuter är verkligen inte dåligt! Och som sagt, sannolikheten att du hittar något bättre tror jag är ganska liten.

Postat av: Ellinor

Veronika: Mja.. jag tycker det är rätt dåligt med tanke på att det tar hälften så långt tid nu. Men ang. det andra så tror jag kanske du har rätt tyvärr!

2007-06-14 @ 20:48:55
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Jerk

du åker trots allt till jobbet varje dag, hur ofta åker du in till city?
(Åh fan vad tråkig jag lät nu..city är ju viktigast :))

2007-06-14 @ 20:50:40
Postat av: Ellinor

Jerk: Tyst med dig, hörru.. det där ville jag inte höra ;) Vet du inte att alla utomsockningar som flyttar till storstad (ok, Sthlm är större än Kbh men du fattar) alltid vill bo i City..

2007-06-14 @ 21:07:53
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Helena S.

Ta den! Så har du någonstans att bo medan du ev. letar vidare....

2007-06-14 @ 21:19:31
Postat av: Karin

Det där låter som ett guldläge, känns som plusen överväger, och varför blir det probs med nätet? :S Du kan ju bo där ett tag och fortsätta leta i lugn och ro! Skönt med närmare till jobbet också...

2007-06-14 @ 22:58:44
URL: http://konstverk.blogg.se
Postat av: Jonna

Jag tycker det låter bra. Vore väl skönt att ha boendet fixat! Och du, man kan testa öronproppar mot kids som är tidigt uppe. Lycka till!

2007-06-14 @ 23:20:44
URL: http://kazaanmjao.webblogg.se
Postat av: Jerk

därför jag flyttade till Söder :)

2007-06-14 @ 23:37:21
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Helena: Du har nog rätt..
Karin: Jo, börjar nog inse att fördelarna överväger. Fast jag lär nog bo där i 1 år då som det är meningen och sedan börja se mig om efter något fast, som i andels- eller ejerbolig. Man vill trots inte flytta runt i andra hand hela livet. Och visst vore det skönt med en ½ timme extra i sängen :)
Jonna: Det vore onekligen en stor lättnad så jag kan börja planera själva flytten.. Och det lär nog inköpas ett par öronproppar isf!
Jerk: Du ser! ;)

2007-06-15 @ 06:08:17
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Sarah

Usch vad tråkig du tycker jag är nu...
Visst är det härligt med längre tid i goa sängvärmen på morronen ....
Men med små barn ovanpå - TRO MIG, det
k a n
bli ett litet h-te.
F'låt..
Sarah

2007-06-16 @ 18:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se