Avslöjanden

Förra veckan då dansken var här blev det lite ballade som han säger. Kontentan är att vi hade bestämt att mötas i stan vid 5-tiden efter att han hade varit på Köpenhamnskontoret under dagen. Tjugo över 5 ringer han och säger att han är vid Nørreport och ska ta metron (det är en station från där vi skulle ses vid Kgs Nytorv). Jag är på Magasin och han ska ringa då han är framme. Klockan går och till sist ledsnar t o m jag på att kika smink och går ut för att vänta. Strax innan 6 har han fortfarande inte kommit och jag skickar det suraste sms han någonsin fått av mig tror jag. Då han slutligen kommer är klockan nästan tjugo över och jag är rätt lack - minst sagt. Det visar sig att han, efter att vi pratat, åkt till en tv-affär med sin syster ("Jag tänkte att du var ju ändå på Magasin och det brukar ta tid") och på vägen tillbaka fastnade de i en av de där demonstrationerna för Ungdomshuset.

Även om jag tycker att det är j**ligt dålig stil att komma nästan 1 ½ timme efter avtalad tidpunkt så blev jag nästan mer förskräckt då han berättade att han visat det bitchiga sms:et för M (systern). Vad tror hon om mig nu?! Att jag är den sura flickvännen som vill ha full kontroll över K? Till råga på allt sa han senare på kvällen att då de pratat om mig och vår relation tidigare har han bl a berättat att jag är bra i sängen! Säger man sådant till sin syster.. jag skulle i alla fall aldrig få för mig att berätta sådana intima saker för min bror. Det är nästan så att jag kommer skämmas nu då jag träffar henne nästa gång. Visst, han är rätt öppenhjärtlig men någonstans får väl gränsen gå..

Kommentarer
Postat av: Annie

Ojojoj, danskar är verkligen mer öppna än oss svenskar... Jag skulle säkert också ha berättat för min syster men däremot inte talat om att jag gjort det :)

Postat av: Louise

Läser inte din bror den här bloggen - alltså vet han nu att du är bra i sängen - vad är skillnaden?

Du är fjantig om du känner dig dum för att han visade sms:t för sin syster. Var stolt över att du inte jamsar med på vad som helst istället. Oaccptabelt att komma så sent utan att höra av sig, utan tvekan.

2007-03-14 @ 19:49:20
Postat av: Linda K

ups, sånt skulle jag inte dra med min brorsa heller. och grrr vad arg jag skulle var aom maken drällde in så sent till ett möte. hoppas det blev bra till slut ändå :)

2007-03-14 @ 19:56:58
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Annie: Ja, men syster berättar för syster känns på något sätt annorlunda än bror berättar för syster eller vice versa. Fråga mig inte varför...

Louise: Du missuppfattar. Jag skulle aldrig berätta för min bror om MIN PARTNERS eventuella färdigheter under täcket. Dessutom är det väl självklart att man gärna vill göra ett gott intryck på pojkvännens nära och kära.

LindaK: Ja, vi blev sams över en god mexmiddag men han är verkligen skitdålig på att passa tider. Så en dålig sida har han.. :)

2007-03-14 @ 20:13:43
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Annika

Ballade är nog faktiskt ett av dom bästa danska orden.

2007-03-14 @ 23:37:49
URL: http://cindefuckinrella.se
Postat av: Ivana

Jag skulle avlida om jag fick veta att min käresta pratat om mina sexuella konstverk med sin bror eller någon annan för den delen. Spelar ingen roll hur pass öppen man är, där går fan gränsen.

2007-03-14 @ 23:41:11
URL: http://pimpgizmo.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Annika: Tycker du - ja, kanske..

Ivana: Då tycker du detsamma som jag! Inte ens jag är så frispråkig med mina tjejkompisar..

2007-03-15 @ 04:34:16
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Li

Su det från den ljusa sidan, han sa inte att du var dålig i sängen i alla fall ;)

2007-03-15 @ 12:08:31
Postat av: Anna

Vilken taskig kille du har :(

2007-03-15 @ 14:23:36
Postat av: Ellinor

Li: Nej, hade han tyckt det hade vi nog inte varit tillsammans..

Anna: Taskig är väl inte ordet men lite osmidig ibland.

2007-03-15 @ 19:32:30
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Annika

Antingen det eller uttrycket "sejt". Det gillar jag som fan.

2007-03-15 @ 21:28:51
URL: http://cindefuckinrella.se
Postat av: Ellinor

Annika: Det måste jag ta reda på vad det betyder.. :p

2007-03-18 @ 02:40:43
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se