Irritationsmoment i kollektivet - del III

Köpenhamn är liksom lite mer slitet än Stockholm, klagade Föredettingen då han var här för ett par veckor sedan. Och visst, det kan man väl tycka om man vill men personligen tycker jag att det är en del av charmen med den här staden.

Något som inte är så charmigt dock är kackerlackor. Och sådana finns det här. De är visserligen ganska små och jag har "bara" sett 3-4 stycken under tiden i kollektivet men det räcker gott. Grannen hade problem för en tid sedan och då Danmarks motsvarighet till Anticimex var där och skulle ta kål på dem så lyckades de tydligen skrämma över några hit till oss istället. Not so nice. Personligen är jag dock mer skärrad över spindeln jag såg ikväll i duschen. Men jag dödade den inte - får vi sol imorgon då?

Kommentarer
Postat av: Theresias Lidbom

Nej, det kommer bara bli mörkare.

http://svartbasker.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se