Lördagsplaner

Ikväll får jag besök. FD är i stan (eller ja, än så länge är han i Tyskland men han susar förbi på vägen tillbaka till Sthlm) och jag har bokat bord på l'Alsace som jag tipsades av av Trinemusen. Ska bli högst intressant, vi har inte setts sedan i början av juli då jag var upp till pappas begravning.

Men innan dess har jag en del att göra. Ut på stan och se om jag kan finna en drop-in frissa (är så less på mitt hår!) samt leta nya stövlar vilket varit på att-köpa listan i veckor nu. Att det ska vara så svårt att hitta ett par icke-sladdriga stövlar med lagom brett skaft (så att man både kan ha byxor i samt ha till klänning) i sjyst skinn och med lagom klack. Mission impossible. Måste in på Søstrene Grene också - pure hell på en lördag med alla turister - och hitta en förvaringskorg till halsdukar-mössor-vantar. Sedan ska det handlas pålägg och sådant till morgonbrödet på måndag.

Nu: chai och yoghurtbröd. Ha en skön lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se