Inte händelselöst men meningslöst

Livet känns rätt tomt och tråkigt just nu. Utan någon egentlig anledning för det händer rätt mycket under den närmaste framtiden. I stort sett åtminstone alla helger i oktober är redan planerade med allt från fancy middag med avdelningen, besök av FD samt antagligen mamma lite senare till konferens i Stockholm och en tur till K i Göteborg. Jag fyller ju dessutom år (28 deprimerande sådana, så det är kanske ingenting att fira).

Dessutom ska nyårsresan planeras (fortfarande ingen aning om var det blir) samt K:s födelsedagspresent - han fyller egentligen först den 12 december, men jag har tänkt att be honom paxa sista helgen i november istället. Vad jag har för planer då kan jag ju dock inte avslöja här om han skulle råka läsa.. Ser fram emot nästa år då han fyller jämnt och har sagt att han vill åka till Hawaii och fira det istället för att ha stor fest. Inte mig emot!

Trots att det inte är händelselöst så känns det i alla fall lite smått meningslöst.. Kanske höstdepressionen som smyger sig på.


Kommentarer
Postat av: lill-elin

ja usch, den smyger sig på mig också.
och inte är heller mitt liv dåligt eller händelselöst egentligen. men jag längtar bort, nån annanstans hela tiden. Bort från vardagen med plugg och jobb. Tänkte åka en weekend till Madrid i november.
skulle gärna åka nånstans långt bort o fira min 25-års dag nästa år också! Känns sådär att fylla 25, kunde gärna dragit ut lite på 24 faktiskt. 25 känns så....vuxet. Men det är väl inte så illa egentligen.
Hämta energi från allt positivt som finns runtomkring, och försök ta vara på alla små saker, så försöker jag överleva hösten/vintern i Sverige:)

2007-09-30 @ 18:47:25
Postat av: Anonym

Lill-Elin: Visst är det så, man längtar efter ett avbrott i vardagen..! Man får göra små weekendresor såhär på höstkanten, det piggar faktiskt upp! Förstår dig också ang. att fylla 25 (fast själv önskar jag ju att jag "bara" fyllde 25).. tänk då det är dags för 30 - har man inte haft åldersnoja förut så får man det garanterat då!

2007-09-30 @ 19:15:59
Postat av: Jerk

Du får fira min granne uppe i skogen..han fyller 100 år samma dag som du blir 28 och jag 33... :)

Postat av: Ellinor

Jerk: DET är någonting att fira åtminstone!

2007-09-30 @ 20:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se