Måndag och business som vanligt

Jag är så trött, så trött.. Vill bara krypa ner i sängen med några avsnitt The Tudors och en stänkare (kanske inte). Dagen har varit rätt helvetisk med bl a min absoluta hat-konsument genom tiderna som ringde och trakasserade - en bitter pensionär med aggressiv attityd som tror att han kan "Lilla Gumman"-mig ostraffat. Då föredrar jag mina (oftast) trevliga kunder, konsumenterna skulle jag gärna slippa ha med att göra.. Flexade ut en timme tidigare i alla fall - skönt!

I veckan..

- Ta mig samman och lägga in några inlägg om NYC (det var 2 veckor sedan vi kom tillbaka nu!)
- Tvätta massor.. inklusive fönster (usch, så trist!)
- Leta lägenhet - vill låna en hög med pengar och flytta NU
- Ledig på fredag! Store Bededag är den mest meningslösa danska helgdagen som finns.. men jag klagar inte!
- Deklarera i Sverige* + göra avdragen i Danmark

* Kan ni fatta att jag fick deklaration fast jag varken bott eller arbetat i Sverige under 2007?! Anledningen är en ränta på en dryg hundring jag betalat på mitt dåvarande H&M-konto.. Snacka om slöseri på papper och resurser.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Vad är Bededag för något? Mina danskkunskaper räcker inte till. Blir så nyfiken. :)

Postat av: Veronika

Stora bönedagen. Nu är jag med. Nåt shait som har med påsken att göra alltså. Finns Kristi himmelsfärd och pingst i Danmark?

2008-04-14 @ 19:59:26
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: Ellinor

Veronika: Stora Bönedagen, precis! Men varför man firar den vete tusan.. Både Kristi Himmelfärd och pingst finns - vi har dessutom fortfarande helgdag på annandag pingst. Å andra sidan har vi noll ledigt mellan pingst och jul :/ Ingen midsommar eller allhelgona alltså..

2008-04-14 @ 21:26:51
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se