Man ska inte ropa hej innan man är över bäcken..

.. men det verkar som om jag kanske blir lägenhetsägare inom en snar framtid. Igår tackade jag ja, fick även ett ja av säljarna och de har ringt till Boligadministratorerne som ska skicka hem papperna till mig. Har redan lånelöfte av banken, men där ska det naturligtvis också ordnas med papper. Risken finns ju alltid att det dyker upp någon jeppe med pengarna kontant i fickan som köper den på studs men nu ska vi inte tänka så.. Har inte sagt upp mitt rum i kollektivet ännu, men måste göra det senast på fredag om jag inte ska åka på ännu en månads hyra. Hoppas på att papperna kommit då, samt att jag lyckats få tag i min bankkille som är ledig måndag-onsdag.

Blir det flytt så blir mars en hektisk månad. Flytta alla saker både härifrån och från Shurgaard innan New York, sedan en dryg vecka där medan lägenheten ännu ser ut som ett bombnedslag. Fixa med flyttanmälan, folkeregistret, byta bank (har Nordea, men ska låna i Danske Bank), ordna internet, välja elbolag.. Jag hatar att flytta.

Men ingenting är klart ännu.

Kommentarer
Postat av: A

jättefin lgh!! :)

2008-02-24 @ 01:08:59
Postat av: Ellinor

A: Oh yes!

Postat av: stefand

Tips: http://www.mobila-posten.se
Den kan hjälpa till!

2008-02-25 @ 12:55:40
Postat av: Ellinor

StefanD: Tack, men jag bor inte i Sverige så det blir nog lite fel.

2008-02-25 @ 20:47:17
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: stefand

Du kan bo var du vill o du får din svenska post läsbar över Internet. Jag gör likadant från Paris.

2008-02-26 @ 23:38:58
Postat av: Ellinor

StefanD: Utflyttad från Sverige = ingen svensk post. I fortsättningen kan du väl låta bli att göra smygreklam på bloggen, är du snäll...?

2008-02-27 @ 21:43:46
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se