Det ska böjas i tid

Innan jag rapporterar om konferensen (som var tokrolig!) kommer här senaste nytt i följetongen 49-årig pojkvän steriliserad - 28-årig flickvän vill ha bebis någon gång i livet!

För pojkvän höll sitt nyårslöfte och talade med Fertilitetscentrum på
Carlanderska igår. För att ta det kort så är en operation tillbaka till "normalläge" inte aktuellt enligt hon-som-visste. Nuförtiden plockar de ut spermierna istället och inseminerar. 30.000 lappar kostar det. Vilket innebär en väldigt planerad graviditet då den tiden kommer. Och det är ju bra.

Men vi ska be om en second opinion. Kanske en tredje också.

Kommentarer
Postat av: Anonym

inseminera i sverige kostar gratis första barnet och tjugo papp andra och så vidare...

fast det kanske inte är samma om man gjort "slut" på sig självmant... dunno!

Postat av: Ellinor

M: De där siffrorna gäller nog det offentliga, men detta är privat - därför det är dyrare.

2008-01-13 @ 11:45:56
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Agneta

Inte en helt lätt situation... Fast då går det i alla fall om ni vill.

Och förresten, jag är tillbaka här igen. Såg att du frågat på Facebook. Kom på att jag är mer bloggare än Facebookare.

2008-01-14 @ 20:44:48
URL: http://atomflickan.blogsome.com
Postat av: Ellinor

Agneta: Hurra, vad roligt att du är tillbaka! Ska lägga till dig bland mina feeds igen.

2008-01-15 @ 21:54:24
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Sara

Svårt fatta vad som är så bra? vad spelar beloppet 30000 för roll för att det ska bli en "väldigt planerad graviditet"? Skulle en provrörsbefruktning som är gratis vara mindre väl planerad?

2008-01-16 @ 00:01:43
Postat av: Ellinor

Sara: Jag menar att det är bra med en planerad graviditet istället för en "olycka" som kanske inte alls skulle passa in i mitt liv vid den tidpunkten. Ingenting med beloppet / gratis etc att göra. Och nu menar jag INTE att barnet skulle vara mindre välkommet för det.. (så att du inte anmärker på det med)

2008-01-16 @ 17:47:55
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Sara

ok det var inte illa ment alls, jag bara utgick från formuleringen: "30.000 lappar kostar det. Vilket innebär en väldigt planerad graviditet då den tiden kommer. Och det är ju bra.".

Men alla kan väl uttrycka sig slarvigt. Ingen fara!

2008-01-17 @ 00:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se